Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 500 ggr
Lilleskuttsmatte
0

Våran Lille Skutt har gått bort!!!!!*ledsen*

I morse när min sambo väckte barnen såg han att Lille Skutt låg på sidan och inte andades…
Han väckte mig och jag kollade, Lille Skutt hade verkligen slutat andas!Gråter

Dottern som hade kaninen i sitt rum upptäckte det och vi hade en lång stunds sorg.
Alla flickorna skrev brev och la ner några väl valda saker till Skuttis och så bäddade vi med ett blått fint tyg så han har det skönt.
De skrev några brev till honom och så satte vi kort på insidan av skokartongen som får vara hans kista!

Det konstiga är att i går när han var ute så sprang han omkring och verkade jätteglad.
Det är så overkligt och ledsamt eftersom han verkade så glad och han hade det så bra i sin nya bur.

Jag vet inte om jag kommer att fortsätta vara här, får se om vi skaffar kanin igen.
Många varma kramar till er alla och till era kaniner!!

Kaningalen
0

Beklagar sorgen! Guuu va tråkigt! *kram*Gråter

__iE
0

usch, staclkars dig..

vet hur det känns, min kanin dog förra våren och han hade det bra in i det sista o skuttade.. sen bara dog han.. ;/

tröstekramar till dig

Lilleskuttsmatte
0

#1 & 2

tack för era inlägg..

Många kramar tillbaka

KajsaM
0

Beklagar verkligen, så kramar till dej och din familj Kyss

Hopi
0

Nej, men fy vad hemskt! Hur gammal blev Lille Skutt?

Vad hemskt när det går så där snabbt och "utan nåt vidare".. Stackarst er alla i familjen… snyft..   Kram!!!

Lotta_A
0

Gud vad jobbigt :( Det är alltid tråkigt när någon nära går bort :(

Beklagar verkligen. Jag undrar också som Hopi. Hur gammal blev han?

Kram på dej. Lilleskutt har det bra i kaninhimlen nu.

Muumintrollan
0

Kramar om dig och dina barn!!!

Det är sorgligt när ens "vänner" går bort. Men som Lotta sa …"Lille skutt har det bra i kaninhimlen nu".

Vet inte vad som är bäst…allt är ju tungt. Inte vill man se sin kanin vara sjuk eller lida länge och inte vill man hitta den insomnad heller sådär bara…snyft.

Men du…fortsätt vara på sidan ändå! Det gör väl inget att man inte har kanin och som du sa så kanske ni skaffar ny. Huvudsaken är väl intresset…..

Kram kram kram

Lilleskuttsmatte
0

halloj på er!!
Kvällen och dagen har gått åt att städa bort Lille skutts bur och saker och sedan när barnen kommit hem trösta och försöka förklara… med ord jag inte har.
Lille Skutt blev ungefär 2 ½ år.

Nu har vi haft begravning i trädgården.
Med finkläder på oss och så sa vi några ord om hur skuttis var och hur mycket vi tyckte om honom. Att vi saknade honom och att vi visste att han har det bra i kaninhimlen där det alltid är sommar med stora maskrosblad att mumsa på.
Både jag och barnen grät när sambon grävde igen hålet. Men sedan tände vi ljus för honom i en lykta och vi lovade varandra att vi skulle hitta en fin sten till sommaren.

Jag som i början tog hand om skuttis mest, tänker på hur rädd han var första tiden. Han satt i mitt knä och skakade  och kröp in under tröjan på mig, bara där blev han lugn.
Igår var han en helt annan kanin. Ni skulle sett honom hoppandes här!!!!
Hallen är en lång korridor och där sprang han med lätta ben, fram och tillbaka. Barnen skrattade gott åt honom och jag började återigen fundera på att träna honom på hoppning eftersom han hoppade över skorna som låg där.
Kort sagt han var mycket nöjd.
För både mig och barnen tror jag att det var bäst så här, och för Skuttis med. Han var lycklig i går. Han hade mat i munnen när vi hittade honom…kan kaniner sätta i halsen och kvävas? Hemska tider för i sånt fall var det så det blev.

Många många varma kramar till er!
Tänker på i början när han var dålig i magen, ni kom med så bra tips? och ideer på vad det kunde vara och ni hjälpte mig så mycket i kaninskötar sysslorna!
Denna sajt är helt underbar och jag önskar att ni var här så jag verkligen fick ge er en varm kram!!!

__iE
0

stackarn..

men han levde förmodligen bra in i det sitsa :) det är tungt när ett djur går bort.. usch !

Hopi
0

#8; Du skriver så man blir alldeles rörd… =)

KajsaM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10 Håller med Hopi =)

Tina-A
0

Det måste kännas jättetugnt.. :( Trösta varandra och tänk på alla fina stunder ni hade tillsammans :) Kramar*

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Lilleskuttsmatte
0

*snyft*
På kvällen när alla barnen sover, och jag tänker på att han är borta är det tungt!

Ni är alla så underbara och jag har haft mycket tröst av att skriva här.

Massa kramar  till både kaniner och ni här inne…

Kajsa, vilken super söt kanin!!!
Har varit inne och tittat på alla söta niner och önskar att Skuttis varit kvar hos oss, men kanske kommer det en till i sommar, vi får se!
Stannar nog kvar här och tittar på alla era sötnosar tills dess!!

Kram igen!

KajsaM
0

Åh vad roligt om det kommer en liten nin till sommaren :)

Men tills dess får du titta på alla våra kaniner :)

Hampus hälsar också!

Lilleskuttsmatte
0

Hampus är otroligt söt…

Jag har bestämt att det får komma en liten kanin till sommaren.
Men jag har tänkt köpa den från uppfödare eller liknande och inte "begagnad" (fullt ord, men ni förstår vad jag menar). För jag vet jue inte hur skuttis mått före han kom till mig.

Jag vill oxå vänta till sommaren för att barnen ska få känna efter ordentligt om de vill/vågar ha en kanin igen. De är så otroligt ledsna nu och jag vill skydda dem lite från det. Men om de verkligen vill till sommaren kommer inte jag att stå i vägen för det!

Så då hänger jag kvar här och kollar in era sötnosar och tänker på min första kanin!

Lotta_A
0

Du har ingen bild på Lilleskutt som man kan få se?

Jag tycker att det låter bra att vänta till sommaren. Då får dom som sagt känna efter lite.

Hur gamla är dina barn då?

Lilleskuttsmatte
0

Visst  har jag bild på Skuttis….
Mina egna barn är 4 och snart 8 och så har jag bonusbarn som är 7 och 9.
Det finns mera bilder i mitt fotoalbum!

Lotta_A
0

#17: Gud så fin han är, eller ska man skriva var :(
Urs det är så himla sorgligt. Lille skutt med sitt fina lila koppel.

__iE
0

vad fin han va! en riktig snygging ;) :*

Lilleskuttsmatte
0

Hej på er!!

#18 och #19

Visst var han fin…. Han var så mjuk och len.
Och visst passade han i lila!!!

Kramar