Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 799 ggr
N-Jorgensdotter
0

Otroligt spännande kull

Jaha, då var de parade. Skulle egentligen inte parat dessa förrän till nästa vår men tänkte då använda en annan hane.
Dock blev planerna ändrade.

Sahara: Japantecknad Vädurskorsningkorsning
E: Plutten
U: Princess

Rak: Svår 3 p.
Krok: Svår
Höjd: EjE 1p. 65 cm.
Längd: EjE 2p. 180 cm

Eminos Vision of the seas Madagaskar vädurskorsning
E:Syrinhagens It`s My Way
U: Vicanett's Moki

Rak: Svår 2 p.
Krok: Svår 1 p.
Höjd: Ej Startad
Längd: Ej E. ( minst 2 m. hemma)

Parade: 7 Mars

Om kullen: jag skulle som sagt egentligen väntat med denna kullen till nästa vår men då Topp kommit in i sin årliga svacka kan jag lika bra ta kullen nu.
Skulle egentligen gaft en annan hane men då Cassandra skaffat sig ny helt Fantastisk kanin blev vi båda föryjusta i denna kombination. Vi trpr grymt mycet på den. Dessa två kan nog bära upp varandras svaghter väldigt bra,  vilka är väldigt få.
Lano hoppar otroligt säkert och man behöver inte korrigera honom ett dugg, han sköter allt själv. Detta går i lagom takt och han är högt ovan hinderna.
Topp hoppar otroligt snabbt och svävar högt ovan hinderna. Hon vann sin svårdebut och har nu tagit pinne på sina 12/14 senaste starter.  Komemr nog bli riktigt duktig.

Kommer först och främst säljas till hopphem! Besläktat med bl.a. Skåningen.

Antal i kö: 3 och några intresserade
(Vi kommer då själv behålla varsin unge då vi tror grymt mycket på dessa)

Intresserad? frågor? Hör av dig till Nathalie nathalie.andersson@sjobo.nu eller till Cassandra cassandra.bergqvist@tele2.se .

Jag kommer registrera mitt gårdsnman nu snarast och dessa ungar kommer då säljas med det uppfödarnamnet.

Mvh Nathalie Andersson & Cassandra Bergqvist

Mvh. Nathalie Andersson
Silvergläntans kaniner reg. gårdsnamn sedan 2011nakaniner.weebly.com

KaninEmma
0

Vad kul! Båda föreldrarna var jättefina :)

// Emma :D

MysanMinGodis
0

vad kul :D

PaaatyPalm
0

Goosh, Blev helt intreserad när jag läste det på din och cassandras hemsida :P , men igentligen borde jag nog inte skaffa någon mer ^^ . Speciellt inte förns Shantie har flyttat :P , men om Shantie blir såld och det fins en litten rackare kvar är jag nog intreserad TystOskyldig

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

PandaFish
0

Tror att dne kullen kommer bli nånting extra :D Jag har alltid tyckt mycket om topp ;)

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

N-Jorgensdotter
0

Nu är ungarna födda. Fyra stycken blev det
Både jag och Cassandra kommer behålla vars en då vi tror på denna kullen grymt mycket :)

Har några intresserade men det är fritt fram att ställa sig i kö. Det du ska tänka på är att vi inte går efter "kö"systemet när vi väljer köpare. Detta då vi väljer ut den köpare som verkar mest lämplig!

Alltså är där två små ungar att visa intresse på!

Mvh. Nathalie Andersson

[BonnieL]
0

#5 Grattis! Glad

memmis
0

#5  grattis :D

[BonnieL]
0

Förresten Skåningen, han är ju med i boken Kaninhoppning två! Coolt ^^ Såg han där :P

PaaatyPalm
0

#5 nej va skojj, lycka till med bebbarna nu :D!

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

N-Jorgensdotter
0

#6, 7 &9: Tack så mkt :)

#8, jajamen det stämmer :P haha.

Ungarna mår jättebra och ser mycket fina ut, där är vad jag kan se en japantecknad och tre madagaskar. :)

Mvh. Nathalie Andersson

PandaFish
0

Grattis :D

Sandra Eriksson, Örebro Läns Kaninhoppare

www.sherlocksgard.weebly.com

Denna kommentar har tagits bort.
kyrkeliden
0

#8 De flesta av Sveriges hoppkaniner är släkt med honom ;O)

Absolut en spännande kombination!! Alltid gillat Topp, och Lano har jag sett när Hannah hade honom, fin kille :)

//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus