Lilla tysk vädur sökes!
Söker som sagt en lilla tysk vädur kön spelar ingen roll bara den är snäll och trevlig att hålla på med, ej heller ålder spelar nån stor roll.
Ska ha den som sällskaps kanin kanske Avel eller utställning om kaninen passar för det.
Skulle vara kul om den finns i närheten av västerbotten så kanske man skulle kunna fara och träffa den innan ev köp =)
Vet att en här i Kif har en svart manteltecknad hona till salu. Minns inte vad hon heter här.
#1 Var inte det DEMNJA? För den var vel tingad/såld har jag för mig.
Den blev såld vet jag.

Putt söker fortfarande

#5 Tackar för hjälpen men jag söker fortfarande och gärna lite närmare mig.

#6 har du googlat då? det kan ju löna sig om man aktivt letar själv och själv kontaktar uppfödare. jag kan hjälpa dig att leta om du vill, var bor du?
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
Transport ordnar sig oftast. Frösök inte begränsa din drömkanin efter distanser!
Not your mom, not your milk.

http://www.home.no/lingongarden/ uppfödning i Piteå.
/Sanna

Rebus kaningård ska också ha lilla tysk, finns i Boden.
/Sanna

Jag har kollat med rebus och dom har bara dvv.
Lingongårdens har inte heller några just nu…
Klart att jag har kollat annonser själv oxå… Men jag vil lägga ut krokar lite var stans.
Varför jag söker en kanin häromkring är pga av att jag har köpt kanin söderifrån tidigare som skulle vara sååå snäll och fin… Men den var då ALLT annat än snäll.
Så därför vill jag gärna få träffa den innan köp… Men visst går det inte att få tag på nån här uppe så kommer jag att kolla efter seriösa uppfödare neråt landet.

#11 jag förstår att du gärna vill träffa den innan, liknande har hänt mig med
lycka till!
/Sanna
Lilla tyska väduren jag hade, är uppfödd av Saltsjö Kaningård.
Väldans trevlig kanin var det!
Precis lika härlig som mina dvärgvädurar, bara en aning större.
Finns dock i Stockholm, så det är ju en bra bit ifrån… 

hej jag har en lilla tysk vädurs hona som är till salu hon är ett år och har fått två kullar hon är i färgen viltgul och väldigt snäll och gosig

#10 #11 Rebus har väl i princip lagt ner sin uppfödning, bara nån enstaka kull och det är dvärgvädur, hon var här och parade med min vita blåögda dvärgvädurshane som jag köpt av henne.

Men jag vet att det finns en i Luleå och en till här i norrbotten som föder upp lilla tysk, ska kolla upp det.

Solskensgårdens kaniner i Harads (utanför Boden) föder upp Lilla tysk

Lingongården i Roknäs har två kullar lilla tysk som är leveransklara nu snart och en kull nyfödda.
sen har ju larabellos lilla tysk vädur. Men de verkar inte ha några kullar på G just nu. Men det går ju att hålla koll ifall att.

Lilla tyskar e så fina! Skulle vilja ha en sån kanin någon gång, dock inte nu men i framtiden :)
Lycka till i ditt letande! :)