fler i den här färgen?
jag undrar om det finns fler som har japantecknade holländare i den här ljus gula färgen?
undrar även om det är vanligt?
jag är i allafall helt kär i den färgen
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
en till bild
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Satin
och en bild på en lite mer vanlig gul färg
// Matilda
Satin
#3 det är tur att man kan tycka olika 
jag älskar Rikis gula färg mot det alldeles vita och kol svarta på honom.
men kan nog hålla med lite granna att det är lite lite gult på den hollisen på bilden… men söt ändå 
// Matilda
Satin
# 4 om det hade varit så med min Riki oxå så hade jag förstått lite mer hur han kan vara så ljus… men han har alltid varit så ljus från jag såg första bilden på honom tills nu, när han är ca 1år och 2 mån
// Matilda
Satin
#7: Gulfärgen på japanerna varierar ju oerhört mycket
Finns ju t.ex. enfärgade med väldigt framträdande madagaskar mask och slöja, och vissa enfärgade har inget av det alls.
#8 fast jag inte har haft holländare så länge så har jag märkt att det är som du säjer. jag tror att det var madagaskar varianten som ungarna i förra årets kull hade…
tur är att de är nästan lika söta i alla olika varianter (Rikis variant är den enad som jag kan säja är extra fin
- annars är alla lika fina)
// Matilda
Satin
#10 är det pappan eller farfarn (eller en annan) på bilden ?
va jag vet så har nog hans mamma oxå en ljusare färg, tror även att hans kull systrar fick det…
// Matilda
Satin
Det är pappan, Matti.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Btw, kullen jag lagt ut bilder på, mamman(Miranda) är helsyster med Matti, och hon ger ungar med stark färg :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
han ser ut att vara lika charmig som Riki 
vad jag sett än så läng så har hans ungar mer en färg som mer liknar mammans och mattis
// Matilda
Satin