Så otroligt besviken...
Min mammas ena kanin fick för någon dag sedan en kull på 3 ungar. Så i går så hittade vi den ena ungen utdragen ur boet, liggande i ett hörn av kaninburen.
Jaha, trist tänkte vi. Ungen var kanske sjuk (den var ganska liten).
Så i dag bestämde vi att vi skulle gå ner i boet och känna så allt var bra med de två andra ungarna, och då hade hon inte skött om de! De var smala och iskalla… 
Hon var förstföderska, kan ju ha haft med det att göra…
Kaninmammans mamma (alltså de döda ungarnas mormor) var en jätteduktig mamma…
Vad tråkigt. =(
Kan ju som sagt varit pga att hon är förstföderska.
Har ni bolåda med "skrapkant" på?
För det kan ju också vara så att ungarna hängt kvar i mammans spenar och inte ville släppa när hon diat klart.

ne fy6 vad tråkigt men lycka till med nästa kull=p
jätte tråkigt, ;:/ men lycka lycka till med nästa kull . :D
#1 Ingen bolåda alls, våra kaniner får bygga sina bon själva, som i naturen. :)
Hennes bo är så fint och ombonat, men så låg där bara döda ungar… 
#5 Det kan vara därför! Alla honor ska ha bolåda, de boar I lådan.
#6 Mina honor har aldrig boat i sina bolådor, så du kan inte skriva att dom boar I lådan ;) Alla honor gör olika.
#6 Vi har provat bolåda, men de använde inte de. Så vi tänkte att det naturliga var ju utan.
De har bon, sånna man kan köpa i djuraffär, en har en gång byggt bo i en sån, men det är den enda gången.

Är det inte lag på att ha bolåda?
Hur som helst ska man naturligtvis alltid ha det till en hona som ska få en kull, även om hon inte alltid använder den.
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#7 Okej men iaf. så är det fler honor som boar i lådan än dom som boar utanför? :P
#9: Stämmer bra det. En kaninhona ska enligt lag ha tillgång till en bolåda, oavsett om hon sen väljer att boa i den eller ej.
De har tillgång till bon, men det är det att hon inte använt det. Boet låg bredvid (utmockat nu).
När du säjer bolåda, menar du då ett bo, eller en speciell låda bredvid boet? (För alla kaniner har bon i plast eller trä).
#13, Jaha, men sådana har alla våra kaniner. Trodde ni menade typ en upponer vänd låda som typ ett hönsrede. :)
Jaja, ja men det har hon.