Säljes; Hopp/utställnings kanin
Tolvkvadrats Frida
Kallas Mimmi
Född: 5 maj 2007
Ras: Dvärgvädur
Färg: Svart
Mimmi har aldrig haft några ungar.
Då min syster har blivit väldigt allergisk och inte klarar av att gå ut till kaninerna längre så har vi tyvärr beslutat oss för att sälja Mimmi.
Mimmi är tävlad ganska lite och är klassad
Rak: Msv 2 p
Krok: Msv 1 p
Längd: eje 1 p
Höjd: eje (50cm)
Meriter:
3 åkerbäret 2008 rak + krok msv (Midnattsolscupen)
Mimmi är en lugn och väldigt snäll tjej som passar med dom flesta. Hon hoppar med alla och är alltid possitiv och ser hoppningen som något roligt. På banan har hon bra tempo och springer på själv. Hon är hindersökande och klarar rättuppstående till svåra kombinationer. Mimmi passar som både kel och hoppkanin. Hon har även stamtavla och är uppfödd för utställning. Som kelkanin är hon snäll, go och gillar att vara tillsammans med andra honor t.ex. på sommaren i rasthagen.
Hemmet är viktigare ön priset. Vid intresse eller mer info kan du kontakta mig.
Bilder: http://ttrocaderos.bilddagboken.se/p/show.html?id=332848796&directlink=1
Film:
Hade ändast en film på lättklass, från förra året.
http://s247.photobucket.com/albums/gg156/Sodapopps/?action=view¤t=MVI_3116.flv
Frida Johansson
frida95johansson@hotmail.com
www.trocaderos.3w.se
www.tsk_kainer.3w.se
http://ttrocaderos.bilddagboken.se/p/main.html

Putt för Mimmi!
Hon måste omplaceras innom 2 veckor för att min syster klarar inte av att ha hand om henne längre för sin allergi och jag hinner inte då jag har egna kaniner, skolan, läxor mm.
Om jag inte har sakt det så finns hon i Luleå i Norrbotten men transport går nog att ordna till grannlänen iallafall.

Synd att hon bodde så långt ifån mig, annars hade jag kanske varit intresserad.
kissmekate.blogg.se

Putt
Hon kan ju ändå fortfarande få ungar, om hon hopptävlar aktivt och har fin kondition.
Supersöt! Puttar samtidigt.
Not your mom, not your milk.

#4, jo hon kan fortfarande få ungar :)
Tack, jag hoppas verkligen att vi inte behöver avliva henne.

Putt
bor hon inne eller ute? vad ska ni göra om ni inte hittar nåt hem?
Skulle vilja ta men bor tyvärr fortfarande hemma :P
Verkligen Grymt söt säger jag bara :) hoppas du hittar ett bra hem till henne.
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Hade det gått hade jag gärna tagit henne så hon slipper avlivas, och letat nytt hem åt henne.
Även om det är knapert med pengar nu, så känns det synd att en såpass ung kanin ska behöva vandra vidare.
Men bor i Dalarna, så blir nog väldigt svårt att få hit henne.
Hoppas ni hittar ett hem till henne!

Vilken sötnos! hoppas du hittar ett nytt hem!
/Elvira :D
Jag är ev. intresserad, men jag bor i Västmanland så det är lite långt.. Får fundera lite, skulle verkligen vara tråkigt om ni blir tvungna att avliva en så ung och fin kanin!
Jag har PM:at dig nu :)
Aaaw vad söt! Finns det inget omplacerings hem eller en uppfödare som kan ta henne i närheten av dig? Synd att hon ska behöva vandra vidare :(

#12 Jag har svarat på ditt PM :)
Tack allihopa, just nu ser det ljust ut för Mimmi, det kan hända att jag hon får flytta till #12. Avliva henne är det sista vi vill göra men min syter har blivit så allergisk. Och jag inner somsagt inte med henne också om hon ska kunna få den tid hon behöver.

Mimmi är ännu inte såld och vi kan inte behålla henne till. Jag hoppas att vi kan hitta en köpare men annars blir det tyvärr avlivning.

Hade hemskt gärna tagit henne men jag finns på västkusten.. Så vacker! :(

Putt putt, jätte-putt.
Är helt kär i henne men platsen räcker inte:(
Mvh Maia
#15: Ska kolla lite transportmöjligheter hit till Dalarna.
Tar gärna henne, så hon slipper vandra vidare.
EDIT: Har lagt ut transportförfrågningar på olika ställen och hoppas på napp.
Jag skulle ev. vara intresserad.Men jag bor tyvär en bit bort.
Du har fått PM!
putt

Kan den kanske transporteras till Stockholm, Har inte frågat mina föräldrar men om jag frågar också kan det vara bra att veta :)
För vill jätte gärna ha henne :)

Ursäkta att jag inte svarat men jag har inte haft tillgång till dator.
NinniH jag har svarat på ditt mejl, och ni andra tyvärr så kan jag inte ordna frakt till Stockholm utan det måste ni kolla själva iså fall. Hör av er om ni har några frågor :)
Och jag håller med er, en så pass ung och fin tjej ska inte behöva vandra vidare.
//Frida

Det finns hästransporter som typ transporterar djur runt hela landet som man kan sätta kaninen på. ;)
/Elvira :D

får tyvär inte för mamma men tycker värkligen inte du ska avliva en så bra tjej….
Någon som bor i Luleå-trakten och som kan ha lilla Mimmi tills den 23 el 24 maj, om inte Trocaderos m familj kan ha kvar henne?
Har transport hit fixad och klar i princip.
#27 Stämman är ju i norrbotten piteå 25-26 april. Tror säkert att någon kaninhoppare kan ta med henne därifrån.
gå in på www.skhrf.com och skriv ett meddelande på klotterplanket så kanske du får napp :P
dvs, om inte trocaderos kan ha kvar henne till maj
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#28: Fast har transport fixad ock klar redan i maj. =)
Det enda som behövs är ifall någon kan ha henne hos sig fram tills dess (eller om Trocaderos kan ha kvar henne tills dess).
Samt någon i Stockholm som kan ha henne i max 1 vecka, till transport kan fixas hit. =P
Är ju en bit hit från Luleå (ca 87 mil).
Jag skulle ev kunna ta henne? Vet att några stockholmare ska ner till stämman?

Tack allihopa! Mimmi har nu flyttat till en tjej i Norrbotten och har det bra där :)

putt för mimmi va söt hon vaa
Kanske tråden kan låsas nu? När hon fått det bra till slut.

#33 Håller med, nån madarbetare som vill låsa?
Mvh Maia
Okej :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin