Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 4992 ggr
Otario
0

Konstig "kula" i örat?

Min ena kanin har fått en rosa liten "kula" i sitt ena öra.. Den är väl bara några millimeter stor och kanske inte så mycket att oroa sig för, men jag vill ändå veta vad det kan tänka sig vara? Kan det vara ett mygg-/insektsbett kanske? Är nog meningslöst att fota eftersom man måste känna den för att veta att den ens finns.. x) Men skulle den kunna utvecklas o bli farlig för honom?

Den är ungefär lika stor som strecken här -- och rund..

Tacksam för svar!
Emma

/ Emma

hjartelyckanskaniner
0

Det är nog bara ett mybbbett=) mina kaniner får ofta det nu till sommaren.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Otario
0

#1 Okej, tack! Vad skönt att veta :) Det är mina första kaniner, så jag är inte så van..

/ Emma

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Myggbett tror jag, om det blir väldigt många myggbett på örat så kanske kaninen kliar sönder det, då kan det bli så där som på bilden. Inte trevligt. Vi fick lov att ta in kaninen i huset, dom andra kaninerna fick inte så mkt bett men just den här fick det, kanske för han var gammal och rörde inte så mkt på sig.
Tips är att spraya myggspray på dom ;) vi gör det (myggspray från Hööks till hästar, ganska milt.)

Otario
0

#3 Oj, stackarn! :o Men har bara upptäckt ett hittills, så hoppas inte det blir så många.. Smart tips?, ska kanske hyra häst i sommar så då kan jag ju passa på att köpa en och spraya lite på kaninerna också :)

/ Emma