Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1708 ggr
gulzebra
0

Borste till fällande kaniner?

Kaninerna har börjat fälla vinterpälsen nu… Antar jag med tanke på att jag är mer pälsdjur än de så fort jag pysslat med de ;P

Hur som helst, jag borstar med karda varje dag för att få bort lös päls. Visst fungerar den, men jag tycker ändå inte att den funkar så bra som jag skulle vilja… Vad har ni andra testat, och vad har fungerat bäst?

Funderar på att köpa en ryktsten, vill minnas att det fungerade bra när hästarna fällde. Nån som provat ryktsten? Hur fungerade det?

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Kristall
0

Jag använder en vanlig karda till mina kaniner när de fäller… funkar ganska bra :)
Annars har jag för mig att Libra Artic har ngn sorts speciell karda för korthåriga kaniner? Om jag minns rätt.. har inte testat dock.

Ja, ryktsten borde ju funka =)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Taci
0

Jag ska köpa en sk. Furminator till hunden, som jag tänkte prova på kaninerna med :)

LÄNK

gulzebra
0

Jäklar vad effektiv! Förvånad
Du råkar möjligtvis inte kunna berätta hur den fungerar på kanin när du testat? Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Taci
0

#3, det ska jag göra :) Jag har hört mkt gott om den, både till katter o hundar, så vi får väl se om den är lika bra till kaninpäls:)

Maiae
0

#3 Håller med, pälsen bara kommer i en hög X)

#4 Bra, hoppas att den funkar, det skulle vara jäkligt effektivt att ha en sån :)

Mvh Maia

Brantas Gård
0

jag har en liknande som jag använder till huden, provade till kaninerna idag, och det var effektivkt, vågade itne fortsätta ville inte de skulle tappa allt på en gång, då det fortfarnade är lite kallt…..

gulzebra
0

*puttar*

Fler tips? är varmt välkomna, Thea fäller som en dåre nu :P Står och drar bort lös päls med fingrarna nu istället.
Nu har hon visserligen nästan fällt färdigt, bara lite på sidorna kvar, men tips? är alltid välkomna så jag kan hitta något smidigare sätt till nästa fällning! :)

Taci, har du provat Furminatorn än? Skrattande

hjartelyckanskaniner
0

Tror du inte ryktstenen kan göra att hon får sår? när jag drog min på armen så fick jag massvis med små små sår för att den är så ''vass''. Kaniner har ju tunnare hud än oss och är då lättare att skada. Tänkte mest på kaninens bästa=)

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Maiae
0

Vill gärna höra hur furminatorn är^^

Mvh Maia

gulzebra
0

#8: Oh ok. Har inte testat ryktsten själv annat än på fällande hästar så där är det noll koll. Kommer inte testa på kaninerna iaf, är effektivare att dra av pälsen med händerna :P

PrinzeZz
0

#2 oj jäklar Förvånad den där ska jag nog köpa till hästen

ryktsten tror jag inte är någon höjdare på kanin tyvärr.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Maiae
0

#11 Då kan du ju testa på kanin:)

Mvh Maia

Ebba-A
0

Jag använde en liten bit ryktsten på min förra kanin. Man drar försiktigt, så kommer håret med utan att orsaka sår.

Funkade för mig.

Värd på Choklad iFokus

Killen
0

Ska skaffa en furminator.

Den kostar en del men är tydligen otroligt bra!

kissmekate.blogg.se