Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 584 ggr
Kaninhoppning
0

min kanin är med ungar

min kanin är med ungar (i magen) och när jag tar i henne så brumar hon typ varför gör hon det ?

rabbitlove
0

hon tycker nog inte om att du rör vid hene.

Toaden
0

Lyft inte en dräktig hona om du inte absolut måste.

Linnet
0

En del kaninhonor brukar få lite ändrat beteende när dom är dräktiga, ex. precis som du skriver bli lite sura och "morra" och inte vilja att man ska röra dom. Men det går över sen, är bara under dräktigheten och kanske några veckor när ungarna är födda.

Denna kommentar har tagits bort.
Kaninhoppning
0

tack för att ni svarar!! men jag lyfter inte upp henne nu efter som att hon inte gillar det, men jag tycker så synd om henne när hon sitter där i sin bur :'(

[Niike]
0

#5 Finns det ingen möjlighet att du kan öppna buren och låta henne skutta ut själv?

Kaninhoppning
0

men hon står typ 30 cm upp och om man släpper ut henne och låtern henne hoppa ut och in själv kan hon väl skada ungarna?:/

Sashhi
0

Du kanske kan försöka muta in henne i en transportbur och bär ut henne på så sätt? :)

Not your mom, not your milk.

Kaninhoppning
0

ja det brukar jag göra när jag gör rent buren men nu har hon gjort ett bo:D

Linnet
0

#7 Ingen risk att hon skadar ungarna för att hon hoppar ner 30 cm.

Kaninhoppning
0

okej vad bra

barabys
0

när ska hon föda?

Kiwanu
0

Annars kan du sätta en planka som en stege ner från buren till marken, så hon kan skutta in och när hon vill och så :)

Animalfriend
0

När ska ungarna komma? Har hon gort ett bo ska hon inte lämna buren.

PrinzeZz
0

#14 fast det där är ju inte sant, vissa honor bygger bo nästan direkt och ska man då låta honan sitta i buren i tre-fyra veckor? Nä!.

I slutet av dräktigheten ska ju honan hållas under uppsikt när hon är ute och kanske inte vara ute riktigt så länge.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Animalfriend
0

#15 Fast det du nu säjer tycker jag också är lite våghalsigt. Man har ju koll på vilken dag man betäckt honan (iaf. jag), och sedan kan man då räkna ut på ett ungefär när ungarna ska komma. Är det då ca 2 dagar kvar enligt beräkningen och hon börjar boa, så lyfter man ju inte ut henne i en Hage. Det skulle ju jag aldrig gort i alla fall.

Kaninhoppning
0

hon ska få ungarna den 7 maj ungefär och hon börja bygga bo den 26 april.