Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 749 ggr
kaningodis
0

Hängande påsar på kaninmammor

Jag har märkt att sedan mina två honor fick varsin kull så har de häng-påsar överallt…

På magen så hänger det en "påse" och på bringan (om man kan säga så).

Försvinner detta sen? De två var ju jättefina innan ungarna kom och hade inga hängande påsar…Gråter

Någon som har varit med om detta när era honor har haft ungar?

Hur mycket pellets skulle ni ge till en holländar hona med ungar (ungarna har ej flyttat ut från boet än)?

Kastanjegårdens Kaniner

pigelina
0

vadå ska du sälja honorna oxå?

om du låter dom motionera borde det gå bort eftersom dom va i fin form innan:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Sashhi
0

Hakpåsar kan komma vid Avel, det får man räkna med. Brukar dessvärre vara väldigt svårt att få bort det på honor.

Not your mom, not your milk.

kaningodis
0

Nej, de ska absolut inte säljas! Varför tror du det? Jag undrade bara om påsarna kommer att försvinna…

Kastanjegårdens Kaniner

kaningodis
0

#2 Jo, det är klart! Fast hakpåsar har de knappt! Det hänger en stor tom påse under magen och på bringan…

Kastanjegårdens Kaniner

pigelina
0

_Hur mycket pengar skulle ni ge till en holländar hona med ungar (ungarna har ej flyttat ut från boet än)?

_misupfatade det isf, tyckte det lät konstigt så frågade:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Mimmi-Molly
0

mina fick innan dom blev dräktigaGladRynkar på näsan

Linnet
0

Du kan försöka minska ner på honornas mat, MEN inte förrän du tagit ungarna därifrån. Låt dom få bara hö i 2 veckor. Det tipset fick jag av en uppfödare. Troligen kommer inte hakpåsarna att försvinna helt men dom minskar. Ibland består påsarna bara av väldigt mycket päls och jag märker på mina honor att dom alltid syns jättemycket när dom är dräktiga och har ungar, sen under vintern försvinner närtan hakpåsarna.

Qepta
0

min hona jag har kvar nu ha en jättestor hakpåse som hon fick när jag avlade

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

kaningodis
0

#5 Oj, vad pinsamt!Skäms----> Jag menade ju pellets!

Alltså; Ungefär hur mycket pellets ska man ge en holländarhona med ungar?

---------

Hakpåsarna syns knappt, inte än iallfall…det är en stor påse under magen och på bringan…

Kastanjegårdens Kaniner

Linnet
0

Men det är ju inte så konstigt hon har ju burit en kull med ungar så inte konstigt om det är lite "påsar" här och där och nu när hon diar så har hon ju fyllda spenar också. Missuppfattade det visst och trodde du menade hakpåse.

hjartelyckanskaniner
0

Jag har haft samma på en hona, men det går bort efter några veckor så kommer de i hullet igen.

Min hona som precis haft ungar är mager, men hon väger ganska mycket. Hon vräker i sig allt hon kan äta, men fettet fastnar inte på kroppen så man kan känna skeletet på henne.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Zvintos
0

#9: Ändrade så att det står pellets. =)

kaningodis
0

#12 Tack så mycket! 

Alltså jag fattar att de troligtvis får "påsar" när de har fått ungar men jag undrar om det brukar försvinna. Hakpåsar har de knappt utan under magen och på bringan…

#11 Hm, känner igen det….det känns inte så tjocka fast de äter som vargar! "Påsarna" är lixom bara hängande hud.

Kastanjegårdens Kaniner

Zessan
0

Zessan har en "dybbelhaka" eller vad man säger eftersom hon har fått ungar tidigare. Någon som vet varför dom får det?

hjartelyckanskaniner
0

Det är ungefär som fettvalkar på oss människor men det är typ bara hud som man kan dra i!

Jag har trott att Tosca har mask, men det har hon inte. Jag hoppas hullet kommer snart för tänk om någon vill klappa henne på hoppningen, så känner man bara ben på ryggen.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/