Hur mycket avmasknings medel ?
Sa till mamma idag att jag behövde avmasknings medel och till min förvånad hade vi det redan. Axul eller något sånt, kommer inte ihåg :P , kan springa ut till stallet och kolla xD .
Men det var för hundar.. Kan man ha det ändå ? Och hur mycket ska dom ha ? Stod typ 5kg ½ tablett, 10kg 1 tablett mm. Ska jag då ge dom ½ tablett eller typ en halv halva ?
Och hur får jag i kaninen detta ? Lägger det i maten ? Tvångs matar han/hon med det ? Lägger det i vattnet ?
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Axilur heter det =)
Jag vet inte hur det funkar med tablett och hur mycket de ska ha.. Jag har gett i flytande form endast. Puttar upp tråden åt dig iaf! :)

#1 kejkej :P , ja någon måste väll ändå veta :P?
Tycker att det borde göras en Artickel om Mask & behandlingen mm :P
20 årig djurgalen moder*

Någon måste väll veta någonting ? Vill ju inte ta för stor dos så att kaninerna dör eller för liten så att dom eventuella maskarna överlever.
Skriv gärna även om du inte andvänt Axilur för hund i tablett form. Vad andvände du isf?
20 årig djurgalen moder*

Jag skulle tatt superlite och testat om kaninen reagerar på det..
*putt*
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
Om du köper flytande form så tror jag det var 0,2 ml/per kg. Men lita inte på mig, för jag är inte säker.
Not your mom, not your milk.
Saxat från K-net.
Använd flytande Axilur, 0,5ml/kg i 7 dagar, och likadant igen efter 14 dagar. Jag blandar det i maten. Vissa som inte har velat äta det maten får det i lite mosad banan istället.
Efter varje kur så desinfekseras buren med såpa eller klorin (högt pH).
Jag använde flytande Axilur, men jag gick efter bipackssedeln på mängden, men i 5 dagar istället för 3 :)