28 dagar och inget bo ännu!
Idag är min kanin i 28 dagen, men hon har inte byggt ngt bo ännu. När brukar dom boa? Kan hon boa närsomhällst?

Boar med hår gör de oftast i samband med förlossning och boa med halm brukar se ut som en hög med halm….
Vissa boar en vecka innan och andra samma dag dom ska föda (:

#2 Så kan det vara, men utifrån min erfarenhet har mina kaniner boat med hår i samband med förlossning men jag skulle föredra om de gör det tidigare då jag tycker att mina honor slarvar med sina bon…

Idag är hon på 30de dagen. Men inget bo ännu "/

Vilken är den vanligaste dagen att föda för dom?
30-31 är vanligaste dagarna tycker jag.
Not your mom, not your milk.
31 är vanligast :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Okej :) dom kanske kommer inatt elr imorgon då =D men kan dom bygga bo precis innan dom ska föda? För finns inget bo ännu. När jag stoppar i halm så tuggar hon bara av det elr äter upp det :P

Hon verkar ha tagit halm och lagt de bakom toan nu. Fast det ser inte riktigt ut som ett bo. Fast hon är ju förstagångs mamma så dom kanske är lite slarviga då? Kände även på hennes mage i buren. Den var inte lika hårt längre :S den var mjuk. Kan det bli så?

Plus att hon ligger där och flåsar jättemkt. Så jag la ner lite mer halm och gick ut därifrån.

Det kanske är på gång då, du kanske ska kolla till henne lite då och då, (inte för ofta) och kolla så hon har bra och att hon har allt hon behöver.
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Hoppas att det blir några små ungar!

Hoppa dom kommer snart;)
Mvh Maia

Bebisarna kom igår. Se en annan tråd från igår :-)

ne men vad kul grattis fick åxo ungar i fredags nio blev de