Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 674 ggr
Rajamaja
0

Wienertecknad utställningsbara?

Undrar om wienertecknade är godkända för utställning?

TereseE
0

Nope, man kan inte ställa ut wienertecknade kaniner.

[Wera]
0

Nej det är den inte och kommer nog aldrig bli efter som man inte kan få någon standard på teckningen, wienerteckningen kan näligen se ut hur som hälst. Från några vita strån till näst intill hel vita.

PaaatyPalm
0

På PET eller keldjursbedöminingar kan du, ex i ssv

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

Rajamaja
0

Ok, tack för svaren….hade en aning om att det var så….tråkigt tycker jag.

Sashhi
0

#4 - Jo, visst kan det vara det, men det finns ju i så många olika varianter att det är omöjligt att säga vad som är "rätt" och vad som är "fel". Vill man ha något närmare wienertecknat så är det väl vit blåögt eller holländartecknat.

Not your mom, not your milk.

Thumper-KG
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nej det går inte, men du kan ju köpa en riktig Wiener och ställa ut, en sån här kelgris t.ex. på 5 kg, hehe.

Rajamaja
0

#6 Ja den var faktiskt fin, men jag hade nog tänkt satsa på mindre raser nu denna gång. Tror jag iaf. Det jag vet är att jag vill ha en ras som kanske inte är allt för vanlig.

TereseE
0

#7 Vill du ha en ovanlig ras så är ju Thumpers tips? bästa tänkbara! Alla de mindre raserna är ju ganska vanliga, men kanske jamora eller pudelkanin vore något för dig?

[Niike]
0

#7 Dvärgscheck kanske? :)

Rajamaja
0

Kollar runt på era förslag men hittar dåligt med uppgifter samt bilder…Gråter

Rajamaja
0

Jag har skapat en ny tråd för tips? om annorlunda raser, heter Söker ovanlig ras

[Niike]
0

#10 Jamora

Dvärgscheck är ganska nyligen upptagen i nordiska standarden så det finns nog inte speciellt mycket information om den rasen skulle jag tro. Försök hitta en uppfödare och ställ frågor till honom/henne :)

[Niike]
0

#11 Hoppar dit med mina svar istället :)

svedmyraskaniner
0

Japp det är dem;)

Zvintos
0

#14: Wienertecknade är inte godkända för utställning.
PET-utställning kanske, men inte på någon av avelsföreningens utställningar.