Lugna ner kärlekskrank kaninhanne?
Hej därute 
Jag har en okastrerad hanne som just fyllt ett år. Han är väldigt kelsjuk och lägger sig gärna ner när man klappar honom. Efter en lång kelstund kan han vältra sig på golvet och sen lägga sig ner och småsova.
Men han har en egenskap att vilja para sig med honor.. Honan som jag vill han ska para sig med springer undan, avvisar honom och Diesel försöker hejvilt para sig med henne, framdel som bakdel.
Nu har han varit utan hona ett tag och har börjat uppvakta mig istället… Han försöker para sig med mina ben, min hand och mitt tangentbord. Han går runt, runt mig och nöffar och buffar på mig när jag inte besvarar hans kärleksinviter.
Kan jag få honom att lugna ner sig? Det är inte så fräscht att bli parad på fötterna. Vill att han ska få utlopp för sin… Känsla, men lite mer på egen hand, bli aktiverad i till exempel hagen. Håller era hannar på, på samma sätt?
Vårkänslor? Kommit på senare tid när det blivit varmare? Det brukar iallafall minska ner efter ett tag.
Not your mom, not your milk.
Min hane har blivit likadan nu när våren kommit. 
Det brukar försvinna sen till hösten.
Kastrering är ett alternativ, om han inte ska användas till utställning/avel.

Putt och lycka till med din kanin :)
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

Haha, jag har samma problem, det är nog vårkänslor, men mig springer han bara runt och "nöffar" lite, men han har fått upp ögonen för mitt ena marsvin som fått det lite jobbigt nu det sista.

Min kanin är exakt likadan nu när våren har kommit. Tyvärr vet jag ingen bra lösning för problemet:/ Men jag brukar ignorera honom när han blir sådär.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus