Vad heter färgen?
Har en kanin här hemma som är vit med bruna öron, inga andra synliga tecken. Han är brunögd. Någon som vet vad teckningen heter? Han kan väl inte vara Scheck eller något sånt, för då ska han ju enligt min uppfattning ha färg på ryggen också. Men det har han ju inte, hm.
Har tyvärr ingen bild på datorn, men han är som sagt helvit med bruna öron, lite ljusare brun/näst intill beige.. Mörk Beige ;)
Tacksam för svar!:)
Kan tillägga att jag inte vet så mycket vilka färger han har bakom sig, då han kommer från en djuräffär. Om jag minns rätt så frågade jag, men jag fick inget tydligt svar, kanske att hon sa något om vitt, ev, Blåögt. Och någon annan färg. Är inte alls säker.. men ev.
Hans syskon.. (gissar på att de va hans syskon då dom var rätt lika honom.) gick i färgen Madagascar(tror jag), Svart.. och någon Brokad(?) I japantecknad svart gul, tror jag i alla fall ;o. hehe (a)
Dom var bara 5 veckor gamla (!) Tror dom lämnat sin mamma när dom fyllt 4,5 vecka ;O eller nåt ;( Det är alldeles för tidigt!!
Dagen efter jag varit i djuraffären, ´(innan jag köpte honom)
Så flyttade dom hans syskon till en annan djuräffär. Kanske 40 min bort.. :( Så han var ensam kvar nästa dag jag kom dit..
(bor rätt nära, och i det här fallet så skulle jag gå o fråga om dom fått in det jag beställt till mitt akvarium, en vecka tidigare)
Det var då jag såg honom sitta där helt ensam, o fick reda på att syskonen flyttat till ett annat ställe, o jag menar en 5 v. gammal kaninunge , ensam.. inte så kul.. det blev helt enkelt att jag köpte honom. De första dagarna låg han mest o sov i min famn.. inte konstigt ,, så liten som han var.. ;/

Svårt att säga nån färg när man inte ser nån bild på kaninen. Är det bara öronen som är bruna, inget mer som är mörkare, ex. nos, ben eller så? Har också en helt vit kaninunge som möjligen har lite skiftning åt ljusgrått på öronen som jag inte vet riktigt färgen på, men den är bara 3 veckor ännu så den kan mörkna. Men den är också helt vit, tror ögonen kan vara gråblå. Den färg jag kommit fram till att det ev kan vara på min kaninunge är blå schwarzgrannen (icke godkänd färg) Men jag vet ju föräldrarnas genkoder så då blir det ju lättare. Tänkte om din ev kan vara schwarzgrannen då. Men bara en gissning.
Hur gammal är kaninen nu? Är det bara en unge så kan ju färgen ändras.
#3: Men schwarzgrannen är väl godkänd?
#0: Kan vara brokad om kaninen endast har färgade öron. Men den kan även vara wienertecknad. Annars kanske viltzobelsiames eller schwarzgrannen (om den, som #3 säger, har nos, ben etc. färgade).
Bifogar en bild på en kanin i färgen viltzobelsiames brun.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Tack för svar!:)
Han är runt 1 år, helt vit, med bruna öron.. inga andra synliga tecken.. ;)
#5 Vit, brunögd? :P
#7 Jaha, missade det, brokad? Wiener?
#4 schwarzgrannen är godkänd ja, men kankse inte just i blått?

#4 Jo, schwatzgrannen är godkänd, men blå schwarzgrannen är inte en Godkänd färg?.
Brokad eller Wiener är det mest troliga, det skulle jag också tro.