Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2312 ggr
Rero
0

Vart förvarar ni era saker ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hejhej ja jag har en inne kanin och allt går bra förutom min förvaring, vart förvarar ni era saker ? jag har väldigt dåligt med plats men ge så mycket förslag som helst, vill gärna också ha förslag på en smart ute/springbur jag ska bygga till min kanin i sommar, den måste vara säker :)

emwa
0

Jag har alla mina saker inne på ett gammalt dass, haha.
Vad menar du för saker? Jag har funderat på att köpa stapelbara lådor på IKEA att ha t.ex spån, hö, halm, toa-lätt och så i. Sen har jag små lådor med foder och krokar till selarna :)

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Rero
0

Okej ja jag menar texempel stora hö och halm påsar mat toapellets vanligt pellets kanin hinder mm. Kan du kanske visa en bild ?Oskyldig

emwa
0

Jag har ingen bild just nu, men jag kan nog ta en imorgon när det är ljust ute om du vill. Det är ju utomhus..

Maten har jag inomhus i en påse. Och ibland i burk. Kaninhinder står i hagen, toapellets har jag i min största kaninbur på en hylla där kaninerna inte kommer åt och hö/halm/spån har jag i dasset xd

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Rero
0

Haha okej tack <3

Jetaime
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har alla mina kaninsaker i en friggebod/föråd.. Fast jag har ju rätt många kaniner så det är väl mer eller mindre fullt med hö, halm, spån osv :P

lägger upp en liten bild ^^.

[Wera]
0

Jag har alla mina saker i stallet där kaninerna är, men när jag bodde i radhus hade jag allt i lekstugan. Och när jag hade häst i stallet och inga kaniner förvarade jag allt i vår stuga. Men jag hade också ett tag där jag förvarade i ett "skul", elr ja typ som en lada fast mkt mindre, lika stort som ett garage, men det finns massor av möss. Så allt flyttades till stugan, men får inte använda det till de så det finns i stallet.

Jag har pellets i burkar och allt hö samt halm är i vår kontainer.
Finns bra förvarnings lådor man kan köpa på IKEA. Dom är bra och fina, finns en tråd med tips? på förvarnings grejor.

Rero
0

Tack så jätte mycket alla <333

Huldan
0

Till kaninerna ute har jag en hylla samt en låda för hö. Fodret har jag i en säck på golvet, har inga rått/möss problem.

Inomhus till råttorna och hamstern har jag sakerna i en hylla i min bokhylla. En smidig och snygg lösning.

kaningodis
0

Till min innekanin så har jag en (rosa^^) låda som jag lägger alla saker i. Pelletsen har jag i en glasslåda.

Till utekaninerna så har jag ett skjul som alla saker står i, pelletsen ligger i en tunna.

Kastanjegårdens Kaniner

MajaaR
0

Jag har en vanlig ryktlåda (en sån som man har till hästar). Där i har jag pellets, kaningodis, borste, rosetter och tofsar till kaninerna, en spade att göra rent buren med m.m :) Spånet, halmen och höet förvarar jag i vårt förråd :)

RabbitLower
0

#5 va fin billd o va fint så ska jag me börrja förvara sakerna

gullenos
0

jag har inte så mycket eftersom jag har bara en kanin! Men jag har hö och halm på balkongen i två lådor. sen två säckar utanför mitt rum med ännu mer halm och spån. men dom ska flytttas snart. Sen har jag en blå låda som är på hjul. och i den är toa lätt och ovanpå den står en tupperware burk fylld med typ 2 kilo pellets sen ligger två klosaxar lite godis och andra grejer där. (:

[Niike]
0

Pelletsen har jag i en stor hink med lock.
Hö och halm finns på "höskullen", men har även hö i en mindre påse så jag slipper gå så långt varje gång. Alla tillbehör finns i ladugården, som t ex selar.

emms
0

Vanliga småsaker så som koppel, godis, selar, klotång, papper (stammtavla osv.), spadar, vattenflaskor, matskålar och pellets har jag i ett skåp. Har inte så mkt pellets kvar så det får platts :)

Hö, halm, spån och toalätt har jag på en stor hylla i min klädkammare. Det kan inte stå på marken för då biter han sönder påsarna (A).

Sedan har jag mer halm och hö i garaget/förrådet. Vi kör inte in bilen där så det funkar bra. :) Och juste, jag har mina inneburar som jag inte använder där inne också. Kompostgallerna får plågas med att stå ute (A).

Emma

[BonnieL]
0

Jag har mina saker i en låda, och sen har jag gjort en lite mindre låda där det är klotång, karda, kam, godis, rosetter och lite sånt. :)

Linaah
0

Mina kaniner står på altanen, på sommaren i trädgården. Jag har stora säckar hö och halm och balar med spån i ett förråd, sen har jag litegrann vid kaninburen i vita korgar med blåa lock från ikea. Jättebra är dom! Pelletssäckarna har jag i en burk vid buren som står i en låda där jag har matskålar, selar, leksaker som inte används. Klotång och borste har jag inne på mitt rum för det rostar om det står ute.

#15 Vad är en karda?

[BonnieL]
0

#16 En slags borste typ, sök på google så ser du :)

Jetaime
0

#15 en karda är en slags borste..

Linaah
0

#17 #18 tacktack :)

spiritedaway
0

Jag har mest hö uppe i förrådet eftersom jag har innekaniner. Resten är inne i en skrubb här inne i lägenheten, även maten är där. + kattmat och toalätt. Allt i en enda stor röra så det blir ingen bild :P

De mindre sakerna som borstar och sådant ligger i en särskild låda.

Men jag måste fixa så att förvaringen blir bättre :P

Linaah
0

jaha! en sån har jag ju xD visste bara inte att det kallades för karda :)

gullenos
0

Jag ska nog göra som vissa andra har gjort. Jag ska ta min gamla hästlåda , ryktlåda och lägga ner allt. Den e rosa tihi ;) fast jag tror inte pelletsen får plats men allt annat :D

Jojsan
0

Jag har maten och spånet i en låda i garderoben. Eftersom jag får spån från skolan så hämtar jag det lite då och då och behöver inte ha så mycket i garderoben åt gången, jag har det i en gammal tvättmedel burk. Hö har jag ute och tar in några ggr varje vecka i en påse i mitt rum. Under sängen i en låda har jag andra kaninsaker som jag inte använder så ofta.

Rero
0

Men asså jag har en inne kanin men kan jag förvara halmen och höet utomhus på balkongen endå ?? :)

Rero
0

Förlåt för spamm nu men vart förvarar ni era hinder förutom ni som har dom ute :)

Rero
0

putt

AnimalLover
0

Jag har alla mina saker i mitt rum ,  förutom halmen som jag har i förrådet :) .

Kristall
0

Har hö i ett skåp i farstun, torv i källaren, pellets i en låda från IKEA i farstun och grönsaker i kylskåpet. Flört 

Sen tillbehörena har jag i ett skåp i farstun. Har karda, kam, klotänger och allt det i en hink där, samt reservskålar och sånt. Sårspray och annat sånt i köket, transporburarna under fyrafackaren och hindrena på "banan" vid hagarna. ^^

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)