När man har blivit avstängd.
När man har blivit avstängd, hur lätt ska man få komma tillbaka?
Borde det inte sättas upp en gräns hur länge man måste vara borta från sajten?
Alla misstag ska väl inte få livstids avstängning antar jag, men skulle vara väldigt bra om det fanns en gräns.
För som det är nu verkar det väldigt lätt att bara skaffa en ny användare.Så om det skulle finnas en gräns, kanske vissa skulle klara av att hålla sig borta tills de är välkomna på kif igen?
men det hjälper nog knappast. Jag har meddelat sajtvärden en gång tidigare när en viss person dök upp med nytt namn, och är nu här med nytt namn igen.
Och jag har inget emot att personen får en ny chans. Men skulle vara bra om det skulle finnas nån regel på kif om hur länge man ska vara avstängd. Jag försökte kolla lite, men hittade inget om detta i alla fall.

#0 Hur skulle iFokus kunna ha koll på det? visst, kanske genom IP-nr, men har man en router t.ex. så kan man ha flera olika ip-nr på samma dator. Jag tror att själva avstängningen eller en varning är nog för att en person ska tänka om/lära sig en läxa. Varför straffa någon mer än nödvändigt?
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
Nä men det är ju just därför jag tycker det ska finnas en regel som säger hur länge man ska vara avstängd.
För som det var så kom person tillbaka en väldigt kort tid efter avstängningen.
Så att alla andra vet om man ens ska uppmärksamma sajtvärden om en avstängd person direkt skaffar en ny användare.
För nog tycker jag att om man har plågat ett djur t.ex, skriver om det här, är otrevlig mot alla som skriver nåt, då ska man inte kunna skaffa en ny användare dagen efter. Är jag ensam som tycker det?
Men att man kan sätta att man måste vara avstängd en månad eller två. Då kommer ju avstängda personer veta att de får komma tillbaka, och då kanske håller sitt "straff" lite bättre.

#4 men oftast är det ju väldigt lätt att se att det är samma person i sättet man skriver och så, eller så listar man ut det om man vet vad personen har för kanin osv :) de brukar ju bli avslöjade relativt fort ändå, så då är det kanske inte lika roligt längre för personen även fast den skaffat ny användare. men om personen skapar ny användare, har lärt sig av sina misstag; hur man ska bete sig på ett forum, och vill ha en ny chans, så borde personen få en ny chans direkt tycker jag. omogna personer finns på alla forum, inte bara här :)
/Sanna
Jo men när det går så långt att en person blir avstängd så är det ju ofta gått lite för långt överstyr. Inte bara otrevligt snack liksom :P
Men jag tycker helt klart att man ska få en ny chans, det gör jag.
Det är konstigt att medlemman kan göra en ny. Min kompis blev avstäng här. Kan bara logga in på andras datorer. = Dom blockade hennes ip-adress.
Ja jag har ingen aning om hur det gick till. Men jag är helt säker på att det är samma person i alla fall.

#7 det är ju inte konstigt om man har en router eller dyl.
eller så har medlemmen helt enkelt gjort en ny användare från en annan dator.
/Sanna
PMa gärna oss Medarbetare om det.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin