Vad har hänt med Gizmo?
Igår kväll tyckte jag att Gizmo såg lite konstig ut på skallen, det såg ut som en grop. Och jag tittade närmare och då var det borta hår på en fläck på skallen.
Det var inte helt kalt utan såg nästan ut som att nån klippt bort lite grann. Eller att det kan ha dragits bort. Ser konstigt ut. Svårt att förklara, men det är inte en helt kal fläck i alla fall.
Först hann jag tänka att kaninerna skulle ha bråkat, men jag var hemma hela dagen igår och det borde jag ha hört? Och de satt och tvättade varann och myste som vanligt igår.
Sen tänkte jag att nån katt hade varit elak, men det tycker jag också att jag borde ha hört?
Gizmo gjorde ju utfall nu imorse när Greta var nära gallret..
Sen så funderar jag över om han kanske har haft bråttom in i huset och på något sätt träffat skallen mot kanten.
Jag ser inga kvalster eller något sådant. Och jag ser ingen hårtuss nånstans.
Eller har det med fällning att göra? Men sådär mycket ska de ju inte tappa på en gång antar jag.
Vad tror ni?
usch.. Jag blir en sån orolig mamma ! :P
Men ska det inte vara lite värre då? nu ser det ju bara ut som att det försvunnit hår. Och ojämnt dessutom som att nån har luggat bort lite grann.
Det är ju inget sår eller något. Inte ens rött eller irriterat.
Jag har varit och kikat lite nogare på honom. Och det är inte ett sår, det är ej irriterat. det finns inget vitt som tyder på mjäll.
"hålet" är inte helt runt.
Gissar att det är Luna som har varit framme och tagit en smakbit. Fast de verkar vara goda vänner.