Vit bö belgisk jätte
Finns det vit blåögda Belgiska jättar?

*Puttar*
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
Tror det finns i Tyskland, tror jag har sett. Men tror tyvärr inte det finns något sådant i Sverige..
Not your mom, not your milk.

googlade men hittade bara info om att det inte finns i Sverige i nuläget.
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
#1 Tänk på att du inte behöver putta efter 1 minut =)
#2, #3 Okej, tack. Synd, kan tänka mig att det är väldigt vackert.
Fler som vet något om detta får gärna svara. Undrar även hur det är med tecknade jättar. Ser sällan sådana, oftast är det helfärgade man ser känns det som. Ni får gärna visa bilder, länka osv =)
#4: Att man sällan ser tecknade jättar beror nog på att de inte är godkända i någon teckning, utan enbart helfärgat.
Har också hört att det finns i Tyskland, tänk vad snyggt med en vit blåögd jätte!

#5 Men varför inte avla in en snygg teckning i BJ och försöka få den godkänd? Det vore snyggt med en holländertecknad jätte!
Efter en stunds tänkande kom jag på att det kanske inte är så lätt att få en ny färg godkänd.
#7 - Jag tycker en belgisk jätte i holländartecknat vore lite extremt, de är finast i enfärgat. :) Men det är nog vad jag tycker.
Järngrått och vit rödögt är finast.
Not your mom, not your milk.
#5 Oj, jasså.. Är de inte. Det hade jag ingen aning om :) Varför är de inte det? Borde ju inte vara så svårt att få fram i t ex manteltecknat?
#6 Menar det.. Grymt läckert!
#9: Ingen aning om varför det är så.
Antagligen för att det inte funnits innan.
#9 Det finns en kvinna i Skåne som fått fram mantalde jättar, utan stamtavla då… Men de jag sett såg supertuffa ut!
Jag har en holländartecknad jätte
Eller nej, det är en korsning jätte och hollis. Svart med vit nos och en vit tå ^^
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#12 Har du köpt den nyligen? Innan jag hittade min jätte Freja så hade jag kontakt med en tjej utanför Uppsala som hade en kull holländare/belgisk jätte till salu. Men valde bort dem eftersom de tydligen var helt ohanterade plus att jag är en aning "rasistisk" när det gäller kaniner. 

#12 du kanske har fött upp den själv? :)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
#11 ÅÅh, har du länk till något? 
#12 Jag kräver en bild hörruu! ;) Låter spännande det där.
#15 Hon finns på zoonen och har en massa bilder på sina jättar där. Jag är inte medlem där längre och har glömt bort vad hon hette…
#16 Ok, jag får kika lite :)
#17 Nu tror hon heter Sus… Fick som en uppenbarelse precis. Läggdags för mig nu känner jag. God natt på er!

Finns vit blåögda bj's i USA också :P
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
#18 Hihi okej, ska kolla om jag hittar något! :) Länkar hit i såna fall.
#19 Jag vill se...! :D
#21 Wow, kul med en brokad jätte modell XXL!
I Spanien, Mallorca finns det brokade jättar vad jag sett, min morbor har haft, blev jätte fäst i en "hel vit" som hade någon enstak svart fläck runt ögat och små fläckar vid nosen (brokat)
det var en unge och jag vela ha hem den till mig i Sverige, hehe. Fast jag fick inte, jag var nog bara 10 år då, inte 100 på att de var BJ men jag har för mig det.