Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 1854 ggr
DEMNJA
0

Hjälp med könsbestämning!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag behöver hjälp. En av ungarna i min kull "byter kön". Först var jag helt säker på att det var en hane, sen började jag mer och mer misstänka att det ändå är en hona, men, jag tycker han/hon ser olika ut varje gång!

Vad säger ni om den här bilden?
(Ungen i fråga är 3½ vecka gammal)

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

Lans
0

Tycker det ser ut som om det är en hona (: Fast de är ju lite svårt att se på en bild.

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

teddykaniner
0

Hona säjer jag :)

Med vänlig hälsning,
Jenny

DEMNJA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker alltsom oftast också det ser ut som en hona nu, men ibland är det som att det likaväl skulle kunna vara en hane…

en till bild…

Hälsningar Anna

Rosågårdens kaniner

Zvintos
0

Har du kollat denna artikel? =)
Du kan ju kolla på ungarna du är säker och sen jämföra.
Det brukar vara mindre mellanrum emellan hålen på en hona, än vad det är på en hane.

Linnet
0

Jo, det är nog en hona men det är lite osäkert på första bilden i alla fall. Hade en hermelinunge för några år sen som jag aldrig höll på att bli klok på vad det var. Eller jag trodde nog hela tiden att det var en hona men var inte riktigt säker. Det känns som om hanarna är lättare där är det ingen tvekan, vilket ju egentligen betyder att om man är osäker så är det nog en hona.

hyltebarn
0

Jag tycker det ser ut som en hona..

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

DEMNJA
0

#5 Jaa egentligen är det väl kanske så… för av 6 stycken är 1 säker hona, 4 säkra hanar också den här som jag inte blir klok på. De andra hanarna är lixom inget att fundera över ens. Vänd, kolla, tadaa - en hane. Den här lilla/e vill nog vara både och. Ibland ser det ut som en springa som lixom kommer ut en bit och ibland som ett runt hål som kommer ut mindre än på de andra hanarna. Ibland ser det rödare ut (blodkärl på honor) och ibland mer eller mindre ofärgat, som de andra hanarna.

Jag tror nog ändå att det är en hona men det måste undersökas mera helt klart!

Hälsningar Anna

Rosågårdens kaniner

Solkaniner
0

Jag tycker också att det ser ut som en hona?

Linnet
0

Jo men just det där med att det ser rödare ut det brukar vara tecken på att det är hona. Men jag vet precis vad du menar just så var det på den honan jag skrev om, det kom ut en bit men inte ändå riktigt som på en hane. Det blir ju lättare att se ju äldre dom blir.

DEMNJA
0

Nu har vi tittat på HENNE igen och Rosågårdens Amigo har fått byta namn till Rosågårdens Amina *ler* Det ÄR en hona.

Hälsningar Anna

Rosågårdens kaniner

Toaden
0

Vilket gulligt namn det lilla könsmystreiet fick<3 ;D

hyltebarn
0

#10 Okej ^^'
Amina var ju ett supersött namn :D

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)