märklig sak...
Min dvärgvädur har precis fött en kull på 6 st men det dog en så det är 5 kvar… Men nu så ligger alla bebbarna långnt ner i en varm gosig håla gjort av halm och hennes päls, men nu har hon ryckt av sig mer päls och lägger pälsen brevid boet som om hon skulle göra en pälsbedd, men kan honor bygga en pälsbedd brevid boet som om hon skulle bära ut ungarna och lägga dem på pälsbedden så att ungarna skulle kunna dia? Hålan bebisarna ligger i är väldigt djup, men en jätte bra håla:)
Förlåt om ni inte förstår, säg till om jag ska göra det tydligare:)
P.s hon är förstföderska.

Kaninmammor kan inte flytta ungarna, jag vet inte varför hon gör så ibland har mina honor fortsatt plocka päls efter att ungarna fötts men då har det varit ett ganska dåligt bo.
okej tack, alla de 6 bebisarna dog.
#ne:'( så synd:(
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Hur dog dem? Jättetråkigt :(
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Tråkigt! Vet du varför dem dog? 
Vad tråkigt =(
första kullen brukar kunna dö. Kaninmammorna vet inte hur de ska ta hand om den första kulle. Andra kullen brukar oftast gå bra.
tråkigt, beklagar..

Min förstföderska var skitduktig och alla ungarna överlevde, även minstingen!
Det var som om hon inte hade gjort annat än uppfostrat bebisar! :)
Beklagar att de dog, vad tragiskt. Vad hände?
Tråkigt, men hur dog dom? Var dom smala? Små? Mamman kanske strunta i att mata dom.
de dog av kyla, vi bor granne med en katt och den hade tydligen skrämt henne så hon öppnade boet och stängde aldrig det så ungarna frös ihjäl… :'( Men nu är hon omparad.
oj vad tråkig.
Men är det verkligen bra att para om en kanin så fort igen?
Vad tråkigt :(
Visst kan man vell para om? Det jobbigaste är vell ändå att ta hand om ungarna men bäst är att para om så honan får sina ungar och inte blir "deppig", min hona blev det och jag parade om henne och det gick jätte bra med andra kullen :) (fast första var det död-födda)
#10 vad tråkigt. :/ hoppas att det går bättre med nästa kull :D

Stackars dig, hoppas nästa kull blir bättre då!:)
Mvh Maia
tack så mycket! Ni är så fina! Ja, hoppas det går bättre med denne kull, ska sätta kompostgaller runt buren så inget djur kan komma i närheten av buren. Dan efter hon parades ryckte hon päls från buken, och jag trodde att hon var skendräktig? sen så kontacktade jag en uppfödare och sa att jag inte ska vara orolig för hon har precis fött ungar (då för 3 dagar sen) men jag tror att hon är dräktig för att hon vill inte bli buren eller gosa utan mest vara ifred, när hon inte var dräktig ville hon tvärt om, gosa och hoppa, bli buren mm. Så jag hoppas på det bästa.

hej jag vet hur det känns jag forlorade mina sex äfter fjärde dagen jag viste att det var ngt fel hon matade dom inte dom föddes 17\3 och jag får en ny kul om typ en vecka sorry