Halv ot, måste skriva av mig
hejsan!
innan var vi 10 kaninägare som hyrde oss in på en "privat" fritidsgård.. vi fick bygga 12 kaninburar som var 2x2 meter .. sen flytta kaninerna in där.. dem mådde jättebra.. sen skaffa vi oss två minigrisar och en katt till samma ställe.. vi 10 kaninägare, killar och tjejer blandat och alla åldrar 13-22 år hjälptes åt och hade det jättekul/trevligt.. sen kommer några politiker på att man kan använda stället till något bättre.. tex hyreslägenheter.. vi fick ett brev hem om att inom 14 dagar ska vi försvunnit pga skadorisk.. som vi senare fick reda på att det inte fanns.. men så kom det då fram efter ett halvår att dem ville göra något bättre av det.. då hade vi redan samlat in en namninsamling på 743 namn och tidningarna har skrivit ett antal artiklar.. vi har suttit i möten med en massa politiker.. sen nu ett år efter har vi blivit tvingade att flytta våra kaniner.. alla kaniner slipper avlivning då alla kunnat omplacera dem.. grisarna och katten blir avlivade inom kort =(
det var bara det jag ville säga.. min kanin bor just nu i buren som ni kan se på bilden..
kanske onödigt inlägg men ville endå skriva det :P
Fy vad trist!=(
kan ni inte lämna katten och grisen till djurens vänner? eller till någon bonde…? jättetråkigt =(

J*vla skit rent ut sagt! Hoppas det löser sig!
#2 katten har vi försökt vi ville sätta ut den på en gård för det är den van vid.. vi satte ut den på en gård på andra sidan stan + lite till dagen efter ringde bonden och sa att han var av med den.. 2 veckor senare hade den kommit tbx =/.. katten försöker vi fortf. hitta någon lösning .. grisarna är så passa gammla och så ingen bonde vill ha dem .. (dem lever redan på över medellivslängden)
#3 jo, känns förjävligt för dem vet att många blir drabbade inte bara vi kaninägare.. utan alla barn som var där också ju.. sen känner jag personalen där.. alla dem mår väldigt dåligt just nu.. dem kommer bli placerade på en stor fritidsgård inne i stan och det vill dem inte alls .. :(
menmen ..

#4 Det är trist att många i detta samhället tänker på tok för mycket på pengar.
Hoppas det löser sig i alla fall!
usch va tråkigt :/
Kolla med nån djurpark om grisarna får flytta dit. Kan hända att det finns plats.
Nee, vad tråkigt =,(
Hoppas att det löser sig med alla djuren!
Kastanjegårdens Kaniner

Vad tråkigt! :(
Hoppas också att det löser sig med djuren!
Mvh Hanna
usch så tråkigt :( hoppas det löser sig för grisarna och katten
Trist! =(
Gud vad surt !
va tråkigt. :(