Kanin iFokus

Kanin

Etikett: utanför-ämnet-ot
Läst 1017 ggr
chriisse
0

Förrymd kaninpojke!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hittade mina vänner en lite förrymd kanin pojke och ringde såklart mig eftersom jag aldrig kan säga nej till att ta hand om hjälplösa små djur. Han är anmäld som upphittad hos polisen och det är tydligen en som frågat om en bortsprungen kanin i fredags, så förhoppningsvis kommer han hem till sin familj igen snart. Imorgon ska vi sätta upp lappar om att vi har hittat honom. Sålänge får han bo hos mig. Ingen här i örebro området (hjärsta, mellringe osv.) som vet vart den här lilla krabaten hör hemma eller känner igen honom? Kanske inte syns på bilden men han är väldigt liten, kan inte vara gammal.

Essieh
0

vad betyder förrymd ? Skäms

[Niike]
0

#1 Typ bortsprungen :)

Gud så söt. Bra att du tar hand om honom.. Hoppas han hittar hem!

Ebba-A
0

#1 Att han har rymt ;)

Hoppas ni hittar hans ägare! Men skriv på lapparna "återfås mot beskrivning" istället för att själva beskriva honom. Finns ju folk som gärna tar en kanin gratis som leksak till sina hundar :/

Värd på Choklad iFokus

minkaninester
0

#3 Jo tyvärr finns det det :/

--

Så gör som Ebba-a säger, ges bort MOT beskrivning.

Vi skulle sälja kattungar en gång, en kom och vi frågade såklart vad han skulle ha den till,

" Ja till att mata ormarna med så ni kan få 400 kr för alla sju!"

Jag bara stirrade och tänkte "Ursäkta?!!".

Så var försiktig!

(Såklart sålde vi ju inte katterna till han, som tur är…)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

chriisse
0

#4 Usch vad hemskt!

Bra idé att skriva att han fås tillbaka mot beskrivning, hade jag inte tänkt på själv. Fast troligtvis så känner min kompis igen tjejen som vart och frågat henne om hon hade sett en bortsprungen kanin. Tycker jättesynd om den stackars lilla tjej som "tappat bort" sin kanin. Har själv vart med om att min ena kanin hoppat över hagen och rymt, men som tur var fick vi tag på henne igen. :)

Essieh
0

Okej pinnit !! Skäms