Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 1051 ggr
Kiwanu
0

"Masera" så att öronen lägger sig ner ?

Hellu ! Har hört  att man kan masera en kanins öron, om den typ har stående öron, så kan man massera så att dem lägger sig ner.

Det jag skulle vilja veta är hur man gör ?

Någon som har testat detta ?

Hur många veckor/månader tog det för öronen att hänga ? ^^

HEJDÅ ! :d

Sashhi
0

Men kan ska ju inte massera ner öronen om de står upp med ordentliga öronknutar. Dock om du har en kanin med svajande öron kan du massera.

Not your mom, not your milk.

Ebba-A
0

Om du absolut vill ha en kanin med hängande öron varför skaffade du inte någon form av vädur då?

Säger som #1

Värd på Choklad iFokus

DodeN
0

Varför vill man massera öronen så den inte står upp?

Kiwanu
0

**#2 & #3 :
**

Jag har inte sagt att jag ska skaffa en med uppåt öron, utan jag undrade om det gick att massera ner dem för att jag har hört att det går.

Undrar detta för att jag ska ha en kull i vår, och om det skulle uppstå kaniner med svajande öron, så vet jag ungefär hur man gör.

DodeN
0

Är det för utsällningssyfte att de inte får ha svajande öron? Undrar bara varför man ens bryr sig om att massera ner öronen.

Själv har jag inte ställt ut och är inte intresserad av sådant utan bara kelkaniner så jag har haft kanin som hade ena örat upp och andra ner. :)

Kiwanu
0

#5, Nepp. Inte utställnings syfte !

Var bara nyfiken hur (om) man nu kan göra det. Det var något nytt för mig, och jag vill gärna veta mer. :D

Ebba-A
0

#4 Missuppfattade lite.
Men eftersomdet stod uppåtöron och inte svajande öron tolkade jag det lite fel.

Värd på Choklad iFokus

Kiwanu
0

#7. Jaja, det är lungt ! :D

Jag förstår, jag skrev ganska otydligt vad jag menade.

Solkaniner
0

#4 Jag tycker personligen att du skall ta dig en tankeställare och se över planeringen ytterligare.

Du kankse skulle se över andra tänkbara kombinationer om det är så att du absolut vill ha ungar med liggande öron?

Låter som mycket jobb att massera ner ungarnas öron om det skulle uppstå svajöron (tänk om alla får det).

Kiwanu
0

#9. JAg har ju inte sagt att jag ska ta en sådan kull ?

Var bara nyfiken om det gick och så.

Jag håller med om att det är onödigt mycket jobb att massera ner öronen, då man lika gärna kan para med t ex en dvärgvädur.