Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bilder
Läst 1489 ggr
pigelina
0

Skriv lite om era kaniner+bild

Har tråkigt, ngn kanske vill lägga ut lite söta kaninbilder och skriva om dom?:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[Niike]
0

Kanske kan alla skriva en kort presentation om sina kaniner här och visa lite bilder? Bara ett förslag :)

pigelina
0

Mena du rubriken elr det man ska skriva här inne?:P

// Hanna

[Niike]
0

#2 Ja jag tolkade det som att du inte riktigt visste vad du ville med tråden, men jag kanske fattade fel :) I såna fall kan ju rubriken ändras till något mer passande.

[bebba]
0

Okej så vi ska presentera kaninerna?

MH1994
0

# 4 det tycker jag verkar bra Glad

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

pigelina
0

#4 ja det mena ja tror ja;D

// Hanna

[bebba]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej ja börjar:

Först ut blir Vilma:

Hon är en korsning mellan hermelin och lejon. Fast vi tror att det är en till ras i henne då hon är lite för stor. Hon ska hoppdebutera i Maj om allt går som det ska. Hon ska tävla i längd och rak bana är det tänkt. Hon älskar att slicka folk på fingrar och leka kull. Har haft henne i ett år och hon ska fylla två i juni.

Twix och Bounty presenteras tillsammans:

Twix och Bounty är dvärgvädurar dock med flygplansöron och icke härstammningsbevis eller stamtavla. Dom är födda hos en privat person som sammarbetar med en zooaffär där jag köpte dom ifrån. Dessa ska få debutera i maj eller i juni i hoppningen då. Twix har precis kommit in i tonåren och Bounty är jäkligt skygg.

[bebba]
0

Bilden ovanför är på Vilma och Twix

Någon som vet Vilken färg? vilma är Får fläckar i solen.

[bebba]
0

Och sen vilka färger är Twix och Bounty?

Bounty har mer vitt på sig och tror att hon är manteltecknad(svart) och Twix är brokad(svart).

pigelina
0

#8-9 Detta är en tråd där man ska lägga in bilder på sina kaniner:) vill du fråga färg kan du skapa en ny då får du svar snabbt:)

// Hanna

[bebba]
0

#10 Asså det var bilderna jag tänckte på men skrev lite info så det var typ jag vet inte Vilken färg? dessa kaniner är.

pigelina
0

#11 aha ok:)

// Hanna

rabbitlove
0

okej nu var det vist min tur då. Jag har tre kaniner. Och först utt kommer Klara. hon är en lilla tysk vädur som snart snart fyller 12 månader jag köpte henne av en uppfödare på en uttstälning i alingsås. just nu e hon dräktig i snart fjärde veckan hon e viltgul och helt underbar. Sen har jag en söt litten kille på 8 månder som redan har varit pappa en gång åt klaras ungar som föddes 17\3 09 men dom dog den fjärde dagen av någon anledning. Men iallafall han e en blandras som består av hermelin\lejonhuvad och han är helt bedårande söt och han blir snart pappa för andra gången jag vet inte riktigt vad han har för teckning. Men endå och sen har jag min söta angora som e två år snart. hane han är viltgrå och jätte fluffig det är mkt arbete för att man ska håla hans päls fin och ren utan några tallar jag köpte han året innan klara på uttstälningen i alingsås. och sixten köpte jag i en zoo butik. och näst utt är

Maiae
0

Det här är min buse då, Summer. Hon är hur gosig som helst… Men hur busig som helst, fixar sig alltid ur kompostgaller-buren hur lätt som helst hur mkt än matte fixar och trixar. Summer hoppar faktiskt ganska bra utan promblem och har som högst hoppat 50 cm men vi hoppas såklart på mer, till sommarn kanske hon ska börja tävla men vi får se hoppar mest för skojj och inte så mkt för tävling!:) Summer fyller snart sitt 2ndra år och hon är född privat av någon jag inte har kontakt med. Summer är en blandning mellan Dvärgvädur och Holländare, jag tror hon är svart brokad.:)

Mvh Maia

MH1994
0

det här är mitt lilla charmtroll Riki. som ni ser är han en holländsk kanin, japantecknad gul/svart. 

han är en riktig puss kanin som gör allt för att man ska ge honnom all upmärksamhet.

det finns inte så mycket mer att säja om denne typiske holländare..

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Satin

MH1994
0

Min My, hon var min första holländare. även hon är jätte snäll och gosig. hon tycker även att det är roligt att hoppa, men hon tävlar inte. hon är en såndär kanin som inte går nån stans om hon skulle komma lös, möjligtvis så skulle hon hoppa över till grannarna å äta lite men hon skulle aldrig ens tänka på att sticka.

(på bilden är hon plattare än vanligt, pga att jag precis lyft bort handen från henne)

// Matilda

Satin

MH1994
0

å så har jag min lilla pris tagare "Lola", eller Norrgårdens Spader Dam som hon heter.

när hon kom var hon helt underbar, sen vid ca 8 mån blev hon elak och nu när hon fick sin första kull blev hon samma kanin som jag fick hem 17/5 2008 - en snäll och gosig kanin.

hon har fått 94p, 94,5p och 95p på utställningar och det hoppas jag hennes och Rikis ungar också får Flört

// Matilda

Satin

MH1994
0

och sist så har jag Sally, min enda svarta holländare. hon har bara varit här i ca 2,5 vekor så jag känner henne inte riktigt helt än. men även hon är en snäll och kelgo holländare, dock lite rädd av sig men hon gör stora framsteg med att bli av med rädslan.

// Matilda

Satin

Ebba-A
0

Och jag har för tillfället ingen kanin, men blir det så att jag hämtar en i veckan så kommer det bilder och presentation då ;)

Sålänge kan jag berätta om min förra kanin Pepsi (även om det var nästan två år sen han gick bort).

Pepsi var en viltgul korsning, mamma var fransk vädur och pappan var någon mindre ras (vet dock inte vilken). Pepsi var medelstor.
Han föddes 14/4 2006, 11/6 var jag och hämtade honom i Tyresö. Då var han namnlös.
Påväg hem stannade vi på en pizzera och åt, tittade på drickorna som stod på bordet. Och stannade vid en pepsi. Så då blev det hans namn.
   Han var otroligt kelig, men man fick inte bära honom "normalt" då blev han heltokig. Utan han ville ligga på rygg i min famn, som en liten bebis. Ibland kunde han nypa till lite, hände ett par gånger när jag satt och gosade med honom i nattlinne att han fick ryck och nöp mig i bröstvårtan. Vid sånna tillfällen var han inte lika rolig.
Samma smmar som vi hämtade honom erbjud jag mig att passa min fd. kompis kanin, en svart lejonhuvad hona. Pepsi och Frida (som kaninen hette) fick träffas under nogrann uppsikt. Frida var ett par år, så skulle dom parat sig skulle det vart en katastrof. Som tur gjorde dom inte det, dom lekte bara.
  När han var runt ett år så  började han rossla och ibland lät han lite som en gris. Tänkte inte så mycket på det. Men ca en månad senare skulle jag ut till stallet och promenera med en skadad häst. Gick upp för att byta tröja på mitt rum (där förövrigt hans bur stod). Han låg ner, som han brukade göra när han sov/vilade. Men han brukade alltid resa sig upp när man öppnade buren, vilket han inte gjorde den dagen. Tog upp honom och kände att han var påväg bort.
  Ringde min mamma (som var på utv. samtal hos mi n lillebrors fd. lärare) som kom hem direkt, även pappa åkte från sitt jobb.
  Efter att gått runt med honom i famnen i ca en kvart somnade han in, musklerna släppte och han kissade på mina byxor.
14/4 2006 - 15/5 2007

Eftersom jag förlorade en annan kanin 10/6 2006, efter att hon bara bott tre månader hos mig, så gav jag upp kaninerna. Skaffade hamstrar, men nu efter att hamstern, som jag skaffade efter Pepsi, gått bort så känner jag att jag vill ha kanin igen. Och så blir det troligen nästa vecka (även om mina föräldrar lär bli tokiga).

Värd på Choklad iFokus

[Wera]
0

Tingade Charlie september 2009, från Sandra Nilsson på Hörröd's kaningård i Skåne. Början av november åkte han med upp, 6 veckor gammal med Madeleine tillsammans med alla Holländska importer till Uppsala där han hämtades av Tarja på Moängsvägen, och han bodde där några veckor, sen hämtade min kompis upp Charlie och så fick jag hem plutten Tungan ute
När han hämtades av Madeleine var hans päls tovig Rynkar på näsan men Madeleine borstade lite och redde ut det (Y)

När han kom till mig var han så rädd och feg, men nu r han tuffare, mkt nyfiken och gullig hane som älskar att utforska och skutta lös i stallet.
"Maffig" hane (kraftigast av alla 7 kaninerna här hemma.)
**
"Ras":** Teddyvädur
Färg: Havana
Född: 9 september 2008

vekan
0

Min Sussie är en dvärgvädur, kanske en korsning då hon är köpt hos en djuraffär. Hon kan vara lite försiktig och är inte så förtjust i att bli buren, men är samtidigt nyfiken och kommer gärna fram för att hälsa och äta ur händerna. Hon fyllde 4 år den 3 Februari. Färgen vet jag inte riktigt. (Någon som har lust att hjälpa?) Hon tycker mycket om att gå på upptäcktsfärd utanför buren.

[Wera]
0

Högsäter's My little pony, "My", var en av mina första teddyvädurar. Tingade hon juli 2008 av Högsäter's kaningård och pappa åkte ner till Karlstad och hämtade upp henne tillsammans med hennes syster. My är hur lugn och go som hälst! Den lugnaste kaninen jag träffat på, man kan vrida och vända på henne hur som hälst, och hon kan ligga på rygg i famnen, och själv på bänken hur länge som hälst!
På bilden är hon klippt.

"Ras": Teddyvädur
Färg/teckning: Madagaskar blå japan
Född: 17 maj 2008

[Wera]
0

Högsäter's Mumintrollet, "Mumin" köpte jag tsm med My. När jag köpte henne trodde jag hon var svart wiener men det visade sig att hon var brun zobel wiener Glad
Lugn, men något nyfiknare och "piggare" än My, springer och undersöker.. älskar mat! Riktig matvrak Oskyldig
När hon var ung, trodde jag nästan att hon skulle bli "peking" (välpälsad lejon) men hon växte till sig och hennes päls blev längre Skrattande
Hon är till salu. På bilden är hon klippt.

Färg/teckning: Brun zobel wienertecknad
Född: 17 maj 2008

[Wera]
0

Sonadill's In secret, "Isa" köpte jag december 2008, hon åkte ner från Luleå, Boden till Ewa på Färjbackens, sedan vidare till Maja på Granmors. Där min pappas kompis hämtade henne till mig, hon hade väldigt tovig päls då efter resan, fick klippa bort nästan all päls på rumpan, råkade t.o.m klippa två gånger i skinnet på henne på frambenen Rynkar på näsan
Hon var såå liten då! Nu har hon vuxit till sig, hon har dåliga öron som hennes mamma (öronen står typ rakt upp nästan, vägrar att ligga ner.)
Isa är en envis tjej som gärna springer omrking och undersöker allt.
Hon är klippt på bilden.

Färg: Kanel
Född: 8 oktober 2008

[Wera]
0

Stigfinnarberget's Snowflake, "Nalle" köpte jag 17 maj 2008 på utställningen i Mora på Granngården. Ångrar inte köpet!
Jag var på utställningen och ställde ut min dåvarande belgiska hare hona Chanel, sålde henne där också. Och så letade jag efter en vitlgrå hermelin hona, men hittade bara järngråa, dessutom enligt mig var dom fula. Inte så jag vela att dom skulle vara.
Så passerade jag en hona med kull som ställdes ut, alla ungar var till salu, fast bara 2-3 stycken då för dom andra var fortfarande lite små (de var 7 veckor gamla)
Jag ringde uppfödaren och hon kom dit, så fick jag bära upp båda hanana som var till salu, jag valde Nalle som jag tyckte såg finast ut. Så betalade jag henne och gick iväg med min prins <3 De fick 94p.

Nalle är helt underbar! På alla sett och vis, riktig kåtbock, livlig, rör på sig alltid, skuttar lös i stallet varje dag typ, och han älskar det! Han rejsar runt, hoppar upp på allt, ska lukta och undersöka.
Har hoppat med han några gånger på 5-15cm och han klarar det oftast ganska bra Glad Tycker Nalle är ganska liten faktiskt, han är ungefär lika stor som mina teddysar, 1.7kg bus <3

Ras: Dvärgvädur
Färg: Vit, blåögd
Född: 26 mars 2008

Solkaniner
0

Stjärnornas Charmtroll

Ras: Lejonhuvaddvvädur

Färg: Svart brokad

Född: 2007

Hur mysig och go som hälst!

Fick hem honom den 12 mars från Twinklys kaniner. Jag hade först tänkt låna honom till PARNING men sedan meddelade Ayla mig att han var till salu, och jag kunde inte stå emot!

Han är som en liten trasdocka, älskar att ligga och gosa i sängen!