Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 1041 ggr
MimsForever
0

Hjälp med upf och ras (:

Jag tänkte köpa en eller 2 kaniner, men jag är osäker på ras, jag tänke ha den ute i en 2 fackare med min min kanin som jag tänkte ta ut till sommarn, men om jag skaffar 2 så tänkte jag fortsätta ha mims (kaninen) inne.

jag behöver lite tips? på uppfödare inom södermanland, men som sagt så vet jag inte Vilken ras?, kaninen jag har nu är iallafall dvv Glad

visste inte vilken grupp så jag tog övrigt ;)

[Wera]
0

*Tror tråden ska placeras i ras, teckningar, något i den stilen*

Tycker du kan fortsätta med dvärgvädurar om du trivs med rasen. Finns ju många uppfödare, Kolatorpet i Uppsala har hur fina dvv som hälst!

MimsForever
0

#1 okej :P

jo, dvv är väl underbara och snälla (oftast) och jag trivs med dom, men jag skulle vilja "testa" en annan ras än just dvärgvädur Flört

Sashhi
0

Jag rekommenderar att testa annan ras, kul att få experimentera! :) Om du vill ha en helt annan sak än dvärgvädur rekommenderar jag dvärghare, Underbara, livliga och personliga kaniner. Jag var helt inställd på vädurar, tills jag skaffade min dvärgharekorsning. De är de mest underbaraste jag träffat!

Not your mom, not your milk.

MimsForever
0

#3 dvärgharar är super gulliga :), men isåfall så måste jag ju hitta någon uppfödare Flört

ciss
0

Vill du ha en lång- eller korthårig kanin?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Sashhi
0

#4 - B.la Finns det: Magulians, Miss Pinky's, Limholens, Silferdalens och flera andra. :)

MimsForever
0

#5 spelar ingen roll :)

#6 tack för tipsen :D

ciss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Hermelin fuchs! Lättskött päls, lite annorlunda :) Som vanliga hermeliner fast med lite mer päls och ett bättre temperament (tycker jag).

www.frihetenskaniner.se

MimsForever
0

# 8 naww vad pluttig :P, jag har faktist haft en hermelin, fast den bet en i fötterna och attackerade ;o

men jag ska kolla efter en sån :), men jag ska tänka lite först :P

ciss
0

#9 Haha okej ;) Jag tycker att fuchsarna har bättre temperament än de korthåriga, alla fuchsar som jag har träffat har varit jättetrevliga. Jag har 2 vuxna och en kull just nu :)

www.frihetenskaniner.se

Sashhi
0

Jag suktar dig med min foderkanin Limholens Kirke, renrasig dvärghare med 94,5 p i utställning som bästa.

MimsForever
0

#10 dom verkar ju för underbara :D, ska kolla om jag hittar någon uppfödare i närheten :)

#11 hah, jag tycker båda verkar underbara, svårt att välja haha :P dvärgharar är ju underbara. . knepigt värre Tungan ute

ciss
0

#12 Jag har en kull ungar nu :) Bilder finns på vår hemsida, www.frihetenskaniner.se. Kolla på Till salu och sedan Fornnordiska kullem :)

Jag bor i Skellefteå men frakt kan ordnas :)

www.frihetenskaniner.se

MimsForever
0

#13 åh jag ska kolla, skellefteå ligger inte det rätt så högt upp? :P eller tänker jag fel ? xD

MimsForever
0

#13 frihetens lovis var väldigt fin :)

PaaatyPalm
0

Jag skulle tagit Belgisk hare (A), Fast skulle grymt gärna vela ha en Tsj *drömmer*

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

MimsForever
0

#16 belgiska harar är också jättefina D: men det är jättesvårt att hitta uppfödare tycker jag Skrikandes

MimsForever
0

putt

pigelina
0

Lejonhuvad?(a)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

pigelina
0

#8 såg kaninungarna(hermelinerna) Hur mkt kan det kosta att få ner dom till gbg?

Elr hur mkt kostar det ca att köpa en annan Fuchs från annan upf nära mej tror du? , vill ha långhåriga kaniner och gillar hermeliner(har haft)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

ciss
0

#14 Jo, Skellefteå ligger i Västerbotten, så det är rätt högt upp :)

#20 Transporten brukar gå på några hundra, men jag tror att det är billigare om man skickar flera kaniner samtidigt. En hermelin fuchs kostar oftast mellan 300-400 kr, men det är svårt att säga då det är så olika mellan olika uppfödare. Mina ungar kostar 350 kr :)

www.frihetenskaniner.se

MimsForever
0

#19 nja, jag gillar inte deras temprament så ofta (AA)

#21 hur mycket är några hundra? eheh Oskyldig jag är helt in love i Lovis :P

MimsForever
0

putt

Sashhi
0

Miss Pinky's har just nu en kull med harkorsningar. Pappan är renrasig belgisk hare och mamman är en harkorsning. Har själv varit och hälsat på de och alla är jättefina. Dock är könen inte helt bestämda än. De finns i Stockholm, så det är ju rätt nära Södermanland. :)

http://www.pinkys.kaniner.se/ - Gå in på kullar och sedan akutella kullar, och där hittar du Svärdkullen.

MimsForever
0

#24 Åh ska kolla :D, skulle helst vilja ha en hona då jag har en kastrerad hane :). så kanske ska vänta och se vare är för nåt haha :)

PaaatyPalm
0

#25 om du ska ha Belgiska harar så ska jag ha en kull på min Bella och en snygg svårklassad Belgisk hare. Detta kommer då bli en 75% ig Belgisk hare kull. Hoppas även på litte roliga färger då min Bella är Viltblå, men troligen blir det mycket svart & Viltrött.

Kanske inget sktuellt just nu, men på lång sikt kanske. Detta blir då en Hoppkull.

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

MimsForever
0

#26 okej :D, du får hojta till isåfall :P

ciss
0

#22 Nja, men ca 400, men eftersom att jag kommer skicka ungarna samtidigt (ifall det är fler som ska nedåt landet) så kommer det bli billigare, och det är helt klart värt det :)

Lovis är helt underbar, vill så gärna spara henne men jag ska inte behålla någon. :)

www.frihetenskaniner.se

MimsForever
0

#28 menaru 350 + 400? :P

usch, jag är redan helt såld på lovis. inte bra haha Tungan ute

ciss
0

#29 Ja, men jag vet inte exakt vad transporten kostar .. Men det brukar gå att lösa på något sätt så det inte blir alls särskilt dyrt :) Men själva Lovis kostar 350 kr.

Maila mig på frihetens@hotmail.com istället för här, så kan jag skicka fler bilder om du vill .. ;) Det är bara bra att du är såld på henne, haha ;)

www.frihetenskaniner.se

MimsForever
0

#30 okej, men det är värt priset isf :P

ciss
0

#31 Jo, absolut :)

www.frihetenskaniner.se

MimsForever
0

# 32 USCH vad pluttig Glad

ciss
0

#33 Haha ;)

www.frihetenskaniner.se

MimsForever
0

#34 haru fått mejlet? :P kanske inte så vackert men jag suger på att skriva mejl haha :)

ciss
0

#35 Ja, jag fick ett mail av dig för 48 minuter sedan som jag redan svarat på ;)

www.frihetenskaniner.se

MimsForever
0

# 36 jaha, jag har inte märkt nåt haha :P

[Wera]
0

#17 PippiAdolfs brukar ju ha, vet en i Mora också.

Teddyväduren?

MimsForever
0

# 38 okej :P

Sarla
0

Det finns en teddyvädurs upf. i södermanland (eskilstuna). Moängsvägens. :)

MimsForever
0

#40 det visste jag inte haha :P

[Wera]
0

#41 Ja, Tarja på Moängsvägen har en kull, wienertecknade ungar, deras far är import från Holland.
Finns ju en hel del teddyvädurs uppfödare i Stockholm också, Tussilagons, Frihetens m.m

TereseE
0

Kan bara sticka in med att om du vill ha en liten, fluffig och mysig kanin så kan jag rekommendera hermelin fuchs. Tog emot en omplaceringshane för kanske 4 år sedan som varit misskött och han var helt underbar. Han bor numera hos en bekant tillsammans med en lejonhuvad tjej och trivs hur bra som helst. (Han är kastrerad).

Små i formatet men ändå mycket lugnare än vanliga hermeliner, dessutom hur söta som helst!

MimsForever
0

#43 Jag kanske ska köpa Lovis från cissi :P

Lans
0

Om du vill ha en belgisk hare så krm jag förhoppningsvis få en kull i helgen (;

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

imsuchadiva
0

vi har en korsning belgisk hare/lejonhuvad kanin. han är jätte härlig. tydligen väldigt typiskt "hare" i temperamentet. Så jag skulle säga belgisk hare, eller korsningen vi har. (har ungar nu han som pappa o en lejonhuvad som hona)