Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 2785 ggr
Husberg
0

vilken är eran favorit?

Vilken är eran favorit kanin ras? Glöm inte att berätta varför du utser den till din favorit ras!

Kram Husberg's kaniner

www.freewebs.com/pelin

Zvintos
0

Favoritrasen är helt klart dvärgväduren.
Älskar deras utseende och temperament. ^^
Alla dvärgvädurar jag haft har varit speciella. =)

Husberg
0

det håller jag med om! Jag satsar på dvärgväduren, men det kan vara roligt att ha andra raser också:)

Maiae
0

Jag har just blivit totalt kär i teddyvädurar och har bestämt mig för att tjata mig till en sån (tror ej jag lyckas men men). Älskar deras fluffiga päls, dom ser så mysiga ut så man bara vill springa och krama dom sen är dete kul att behöva syssla med pälsen lite oftare. Gillar också att dom är lugna och har toppenbra temprament!:)

Mvh Maia

MarHai
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min favoritras är Holländsk kanin. Det är en hemskt vacker ras, och mycket trevlig. Till skillnad från andra raser så blir de inte sura under dräktighet, eller i tonåren.
De vill alltid vara i närheten och gör allt för uppmärksamhet och en klapp. Aktiva och sociala, blir väldigt tillgivna. Mycket behändig storlek, inte för stor och inte för liten.

www.solbackenskaniner.se

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Husberg
0

teddy vädurar, dom är ju hur mysiga som hälst, mjuka detsutom! Roligt när man kan sätta fina rosetter i pälsen^^

Maiae
0

#5 Haha jo det är lite skojjigt!:)

Mvh Maia

Kristall
0
  • Dvärgvädur; har helt enkelt fastnat för rasen :)
  • Holländare; gillar utseendet (teckningen), dessutom är de i perfekt storlek liksom ^^
  • Teddyvädur; (inte godkänd ras menmen) har en sådan och han har det bästa temperamentet av alla mina kaniner :D 

Svårt å välja en, men dvärgväduren är nog min favoritras om jag måste välja. ;) Sen gillar jag även t.ex. Lilla Tysk Vädur, Lilla Silver och scheckar pga utseendet :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

spiritedaway
0

Vet faktiskt inte. Jag har fastnat lite för hermeliner. Fast i framtiden blir det nog någon annan ras.

Dvärgvädurar brukar vara rätt myisga i alla fall. Och har tidigare varit med om en rätt mysig rexkanin.

jag har nog ingen direkt favoritras än.

gullenos
0

Teddyvädur, är ingen ras än med det kommer bli en. Min är jättemysig och är lite som en hund :) Reagerar när man ropar och ska alltid springa runt fötterna. Och  så är dom helt enkelt sötast. Han är aldrig sur och har aldrig bitits han bara slickas hela tiden :)

Sen finns det ju andra kaniner som jag gillar men inte har någon erfarenhet av. Som holländsk eftersom dom är så fina. Frasse efter att  ha läst frassetrådarna och lilla tysk eftersom de verkar vara perfekt storlek och så är dom jättesöta :D

Skrutt
0

Fransk vädur Glad hade en när jag var yngre och hon var som en hund, kunde gå lös i trädgården och var jättekelig. Så nu när jag skall skaffa kanin igen så kollar jag efter en fransk vädur. Dvärgvädurar är också en favvo har haft en sån också Glad Tycker även att teddyväduren är underbar men eftersom 3 av mina 4a katter är långhåriga så har jag redan fullt upp med pälsvård.

Sen är jag nyfiken på Dalmatin Rex och Holländsk kanin, så om det inte blir en fransk vädur kanske det blir nån av dom raserna.

[nataschaj]
0

dvägvädur helst viltgrå färgen el likande just om dem har viltfärgad :) bara älskar dem.. dem e lunga å snälla.. gillar utseendet på dem :)

e tokkär i min tös här hemma..

sen har ja e förkärlek till belgisk hare (viltfärgadeliknande) älskar den stora vackra rasen :)

Husberg
0

vad roligt för jag föder upp manteltecknade viltgrå!^^

www.freewebs.com/pelin

Dvärgvädur, rex och belgiskhare är mina favoriter! Jag gillar ganska smala kaniner med uppot öron^^ Men älskar självklart min bebis!

[nataschaj]
0

#12 va roligt.. fina kaniner :) blir helt såld ^^

Luddesmatte
0

Kan inte raser men jag såg en gång en urgullig kanin som hade svarta prickar på vit päls, hängande öron och fluff päls. Är det någon ras? I så fall är den favorit.

PrinzeZz
0

hoppkorsningar :) ingen ras men de är de jag gillar mest :)

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

[Wera]
0

Svårt val mellan teddyväduren & dvärgväduren!
För teddyväduren är lugn och mysig med all päls, men dvärgväduren är livlig och passar alla. Men det är ju olika från individ till individ.
Jag kan inte välja mellan dom två.

[Niike]
0

Fransk vädur
En ras jag fastnade för direkt! En enooorm klump, lugn och personlig, mycket trevlig och snäll. Skulle kunna skriva hur mycket positiva saker som helst om frassen, men egentligen räcker det med att jag säger att det är en underbar ras. Går inte att förklara bättre =)

MH1994
0

jag kan inte säja en ras, så jag säjer alla:

Holländsk kanin : för att de är otroligt vackra och de flesta har ett underbart temprament. och även väldigt sociala och gosiga. denna rasen klickade det direkt för.

Fransk vädur : en ras som alltid funnits där för mig. under hela mitt liv har min syster haft franska vädurar, så gott som alla har varit snälla, gosiga, sociala och mycket duktiga och otroligt snälla mammor - tar gjärna hand om alla sorters bebisar som de hittar Flört.   Perfect kel ras - kanske lite stor för det, men en otroligt lugn och tålmodig kaninras 

Tan & White: för deras häftiga teckningar (har aldrig haft sånna och vet inget om dom).

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

Husberg
0

vad roligt att det är så många olika kaninraser:)

SagaoAlfred
0

Dvärgvädur är min absoluta favorit. :D

memmis
0

Dvärgvädur :D

Tarja
0

Teddyväduren :)<3
Jag älskar teddyväduren för att jag tycker att det är en sån gullig och mysig ras!

skogsturken
0

hermeliner. de är både otroligt söta, tillgivna, mysiga och livliga. <3 helt kär!

Sashhi
0

Hoppkorsningar, dock ingen ras som PrinzeZz sade.

Jag gillar kaniner med lite mer power i, dvärgvädurar i helhet tycker jag är för lugna, känns inte lika personliga som hoppkorsningarna.

Annars är min favoritras dvärghare - vackra & personliga djur med lite temperament! Holländsk kanin kommer tätt inpå också.

Här är min hoppkorsning Grenens Scala "Toffla". :)

Not your mom, not your milk.

Kiwanu
0

dvärgväduren, helt klart.

DEMNJA
0

hmmm… svårt val. Det står utan tvekan mellan fransk vädur och teddydvärgvädur. Jag vet att det är väldigt olika raser, men jag tror ändå inte jag kan välja…! Fransk vädur är bara en helt underbar ras på alla sätt och vis, likaså teddydvärgväduren. Båda raserna är genomsnälla, lugna och harmoniska individer. Väldigt personliga och tillgivna.

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

rabbitlove
0

lilla tysk vädur dom e så fina och jag har en

Toaden
0

Vädurar i random storlek, hermeliner, holländare och lejonhuvade.. Belgisk Hare/Jätte är också en favvo, samt ullraser… Svårt att bestämma, dom är så olika men underbara allihop Tungan ute

Rero
0

Lejonhuvad kanin :)

Bella-R
0

Hur är hermelinen egentligen till beteendet och temperamentet? Har hört att dom ofta är väldigt livliga och spralliga, och att dom ofta kan ha en tendens till att utveckla aggressioner Obestämd Nån som vet huruvida det stämmer elr inte?

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

ciss
0

#30 Svårt att säga, många hermeliner är så himla olika. Jag har 2 hermeliner (i och för sig fuchsar och jag tycker att fuchsarna brukar ha bättre temperament än korthåriga) och de är supertrevliga :)

Det finns många tjuriga hermeliner men ännu fler jättetrevliga. Om man hanterar en hermelin från det att den är liten och tar hand om den väl så brukar det inte vara några problem :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

ciss
0

Mina favoritraser är hermelin fuchs och teddyvädur. Jag har 6 st fuchsar (varav 4 ungar och 2 vuxna) och 2 teddyvädurar.

Fuchsarna är lagom stora och har lättskött päls, kräver inte särskilt mycket pälsvård till skilnad från teddysarna. De är inte så himla vanliga heller så det är lite kul :) Otroligt trevliga!

Teddysarna har sådant himla fint temperament, de är otroligt sociala och mysiga men har ändå spring i benen, helt oemotståndliga :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

TereseE
0

Mina favoritraser är fransk vädur och belgisk jätte.

Fransk vädur för de är stora och gosvänliga, väldigt lugna och harmoniska men har samtidigt en härlig personlighet.

Belgisk jätte för att de är stora och påhittiga. Orädd och nyfiken till tusen samtidigt som i alla fall är väldigt social och gärna springer efter för att få lite gos när hon själv känner för det.

pigelina
0

Lejonhuvade För att dom är en himla nyfiken och gosig ras, varje kanin ser man värkligen att den har egen personlighet och dom lär sej snabbt och e mkt gosiga:)

Hermelin Fuchs Tycker odm är sjukt gulliga och funderar att skaffa en elr 2 och få söta små ungar, Har haft normalhårade hermeliner när jag var liten, och gillar doms storlek fast mkt päls, därför får fuchsarna en plats^^

Holländare Tycker dom har cool täckning och skulle hämst hjärna vilja ha en egen:P

andra raser som ligger i topplistan^^
Fransk vädur, Teddydvärgvädur, Engelsk sheck och Vanlig hermelin:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[BonnieL]
0

Mina favorit raser är Lejonhuvad Dvärgvädur, Lejonhuvad och Fransk Vädur <3

TereseE
0

Belgisk jätte för att de är stora och påhittiga. Orädda och nyfikna till tusen samtidigt som i alla fall min jättebebis är väldigt social och gärna springer efter för att få lite gos när hon själv känner för det.

Edit: Såg att jag missat några ord, så fixade till det.