På Fredag kommer hon :D
Som sagt på fredag kommer hon :) Min lilla Harriet som jag har väntat på hur länge som helst känns det som^^,
Det började med att jag förra året köpte Premiärs Bellatrix utav Helena :) Jag blev mer än nöjd med henne och kände att nästa gång jag ska ha kanin vänder jag mig till Helena igen:) I slutet av förra året såg jag att hon hade lagt upp en annons på internet att hon skulle para Flamencos Jaspis och Premiärs Morona. Jag blev hur sugen som helst men skulle inte ha någon mer. När ungarna föddes visade Helena bilder på dem. Som "tur" var var det hanar alla tre och jag är inte så sugen på hanar så jag kände att jag kanske skulle klara mig utan att tinga en :P Tyvärr blev jag helt kär i den viltgrå japantecknade "hanen" så jag tingade den. Kände mig ganska så nöjd eftersom jag faktiskt "behövde" en hane till :P Men sen när ungarna blev lite äldre så hade min "hane" visst bytt kön och blivit en hona XD Snacka om att jag blev lycklig :D Jag ville så gärna att det skulle vara en hona och vips så blev det de också :D Själva namnet Harriet kom Helena på själv och jag tyckte att det passade så det får bli Harriet :) Hon heter Premiärs Vintersaga egentligen och då kanske det är ganska så självklart att kalla henne för Saga men min kompis har en Saga hemma så jag ville inte döpa henne till det :P
Nu är det bara att vänta till fredag och jag tror jag dör av längtan jag vill ha hem henne nu :) Skikcar med en bild till det här inlägget också :P det är en ganska så gammal bild men jag har tyvärr ingen nyare :P
glöm inte hämta småkillarna hos mej imorgon också ;)
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Nej då jag ska inte glömma dina små grisar :P
Jag förstår hur du känner! Imorgon ska jag få hem Vindens Glader:D är jätte spänd på att se hur kaninen är och hur han kommerbete sig i sitt nya hem. Kommer han bråka för att försöka få som han vill, är han lite skygg och vill inte synas, eller är han en pärla?
Blir avundsjuk på alla som ''egentligen inte skulle ha''! Jag vill också ah fler kaniner men mamma har strikta regler, vilket är 4 kaniner. Men när hon såg Abbe så kunde hon inte motstå, så det är hennes kanin, för att vara snäll och kanske få fler kaniner(A) man vet väl inte^^.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Vad kul :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Vad roligt :)
// Emma :D

Vad skoj =)
Mvh Hanna
#3 hihi du får hoppas hon ger med sig så du får ett par till