min kanin juckar på den andra...
min kanin hona juckar på min kastrerade hanne hela tiden, han vill inte det och springer iväg. ska jag göra något eller ska jag bara låta det vara?
Om jag inte har helt fel är det ett tecken på att hon markerar för honom att hon är den dominanta och har högre räng än honom
Värd på Choklad iFokus
Sen kan det även vara så att hon fått lite vårkänslor (börjar brunsta) och försöker få igång honom.
Så gjorde Ruggy och Pigge mot varandra(Ruggy är mamma till Pigge) innan Ruggy dog då:( Men på våren var det oftast värst då drog dom av pälsen på varandra, men till sommrana blev det lungnare då satt dom bara och myste^^
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
okey, men jag tycker lite synd om honom, han springer iväg,men då springer hon efter och jagar honom 

nåå :P
#4 - Det bästa alternativet vore att kastrera honan också.
Not your mom, not your milk.
#6 är inte det lite överdrivet, för hon skadar ju honom inte precis. och man gör det så kommer hon ju att förlora mycket av sin personlighet, det är ju ett mycket större ingrepp att kastresra honoran att kastrera hanar, och det är ganska stor risk att hon dör
#7: Personligheten försvinner ju inte för att hennes livmoder+äggstockar tas bort.
Går man till en veterinär som är van att kastrera kaniner, är det inte jättestor risk.
Visst är den större än när man kastrerar en hane, men ändå inte överdrivet stor.
Anledningen till att Sashhi nämnde kastrering av honan, är att hon bla stressar hanen och sig själv när hon brunstar och beter sig sådär.
Sen har hon ju lättare att bli skendräktig? när hon blir riktigt brunstig och går tillsammans med hanen, även fastän han är kastrerad (finns ju honor som blir skendräktiga utan att ens ha varit i närheten av en hane).
Så det blir lugnare för båda om honan också kastreras och slipper alla hormoner som far runt i kroppen.
hon är sex år gammal så hon är ändå för gammal för att det är nödvändigt att kastrera. vi har pratat ed en veterinär om det.
….. hon har ju lixom alltid hållit på sådär.
vad jag menade med att göra något åt det, var mer om jag skulle säga åt henne att inte göra så, eller något åt det hållet.

Du kan ju alltid sära på dom. Skulle jag gjort om hanen är "rädd"
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Finns inte mycket mer att göra än att kastrera (vilket nu inte går eftersom att hon är äldre) eller att sära på de.
Not your mom, not your milk.