Charlie skrämde livet ur mig!
Nyss för en stund sedan, var Veronica ut med hunden, samtidigt var hon ut till kaninerna. Hon kommer inrusande och frågar mig om jag hade två kaniner ute i rasthagarna som är i stallet (av kompostgaller) då säger jag ja, "Charlie!" säger hon då, jag börjar ana vad som hänt - Charlie var borta!
Jag springer och drar på mig jacka och stövlar, mössa och pannlampa och letar. Springer till container, där har något djur rivit ur all hö så allt ligger utspridd på vägen, "vad kan det vara för djur?!" Aldrig hänt tidigare, började tro att något djur sett Charlie och jagat han in mot containern där djuret rivit ur hö, var rädd att hitta Charlie död i höet 
Jag går in i stallet och ser att kompostgaller biten jag hade för dörren (så inget djur kunde komma in i stallet) var nedvält! Så jag letade efter kaninspår i snön runt omkring stallet och på vägen, men jag ser inga spår, bara massa spår efter hund, människor och katt.
Medan jag letar lite, ropar Veronica från stallet att hon hade hört prasslande höpåsar i stallet när hon var in där först!
Så vi letar lite i stallet, jag börjar direkt leta bland mina höpåsar under Mumins bur. Lyftar bort halmkorgen och ser lilla Charlie gömma sig i det stora röda sovhuset som står bakom påsarna.
- Åh min lilla Charlie! Gud vad du skrämmer livet ur mig! Hur kunde han rymma från hagen? Hoppa? Han? Nej låter inte logiskt haha, hagen var iaf. helt, han måste isåfall lyft hagen. han har varit många gången i hagen utan att gjort något.
Han hade inte ens gått ut från stallet, för han hade ingen snö på sin päls, bara varit och busat i stallet, för det var massor av bajs i höpåsarna 
Och vem var det som hade dragit ur höet ur containern då? jag såg inga spår utom hund och kattspår. Mina misstankar riktar sig mot Light, hunden… men hon har aldrig gjort det förut så jag är inte hundra på det. Men hon är en rackarns byracka som hittar på alla bus hon kan.
Hihi, kanin då.
Naaw, lilla Charlie då<3 Han får inte rymma och göra matte orolig :(<3

Sicken tur att ni hitta han i alla fall! Å vilken söt rosett!
Bus Charlie ;D <33

Vilken dramatik. Väl det slutade lyckligt. Lille rackarkanin. 
Marsvin 4-ever
.

Hihi villken buser:)
Mvh Maia
naew ! :) vilken tur ! pussa på han ifrån miggg (a)
Hihi, buse ;)

Som jag sa förut. Tur att du hittade han :) <3
/Elvira :D
Oj, skönt att du hittade honom!
Det var ju tur att han inte hade rymt ut…som min ena kanin gjorde igår. Det slutade som tur också bra, usch det var jobbigt "/
Kastanjegårdens Kaniner
Ja, haha jag blev jätte rädd & orolig! 
Imorse hade något djur ännu en gång dragit ur all hö! Och hunden har varit inne, så det är ett rådjur som dragit ur all hö :P haha rackarns, men nu är det kompostgaller för höet så det ska nog lämnas ifred ^^

Tur att du hittade han!
Mvh Hanna
Vilken tur att du hittade honom!
// Emma :D
haha vilken busig kille, och sööt är han ju :)
Min holländare drar lätt upp kompostgallret, tar 3 sekunder så är hon ute. När de väl hittat ett sätt att komma ut är det svårt att få de att sluta - vilket resulterade med att holländaren nu får springa lös på tomten & gå i sele.
Not your mom, not your milk.
Men bus då!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

ooh, vilken dramatik :o mina kaniner har ofta gjort på samma sätt. läskigt! O___o
haha vilken bus kanin :P

Vilken buskanin!