räddade mitt liv
Vet inte om det är OT
men iallafall. när jag bytte skola för 2 år sedan , så va jag mobbad och blev ganska deppig, måde skit hela tiden och mycket självmords tankar for upp ur huvudet.. jag hade inget att leva för.. förutom mina älskade kaniner… Dom står ju alltid kvar, dom håller ju alltid en hemlighet.. nu för tiden så är jag för det mästa bara med mina kaniner.. det är dom som är mina bästa vänner.. det är nog tack vare dom 2 som jag står kvar här än idag.. nåågon som varit med om nått liknande eller vad man ska säga
// Ludde

har inte varit med om det. Men det är så coolt med djur tycker jag. Vet inte riktigt vad man skulle göra utan dem, jag hade nog varit ganska annorlunda mot hur jag är nu om jag inte haft kaninerna =)
Nja, inte exakt samma sak, men har mycket bråk i familjen. Jag har velat flytta, men kan ju inte lämna mina kaniner för de är det bästa som finns!
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Har vair med om något liknande, mådde väldigt dåligt en period och då fick jag köpa en kanin, sambon lovade mig en för han tyckte jag behövde sällskap. Har haft kaniner hela livet men just då hade jag inte haft någon på 3år.
Det blev 2 tillslut och dessa har varit ett stort stöd, alltid någon som inte dömer en eller tycker man är konstig. Jag har en sjukdom som gör att jag ofta har mycket smärtor. Då ger kaninerna tröst. En mjuk nos mot kinden hjälper massor. För kaninerna bryr sig inte om jag inte kan springa runt och hoppa de tycker jag är minst lika rolig när jag bara ligger på golvet eler i soffan och de får ligga på min mage.
Även när alla andra är trötta eller sover så finns det en kanin där som vill få en kram när det är jobbigt.
Den ena av dem brukar slicka mina tårar när jag har för ont och inte orkar med något. Snacka om att få tröst.
När jag knappt orkar ta mig ur sängen så vet jag att jag måste så de får mat, och när jag kommer så blir de lika glada varje gång. Jag älskar djur och skulle inte vilja vara utan.
#2 Samma här, skulle vilja flytta, får det också till Göteborg för att gå i gymnasium men valt ett sämre gymnasium inärheten för jag inte vill sälja / lämna mina djur <3

3# åå va gulligt,
// Ludde
Jag håller med TS.
Inte för jag haft lika som dig men när man vart nere så söker man ju alltid tröst i sina djur.
Mina katter kommer alltid till mig när jag är ledsen.
Man kan lita på sina djur.
Dem finns där oavsett vad som händer och dömmer dig inte.
Utan djuren vore jag inte den jag är idag.
Har då mkt djur =)
hund katter,kanin, marsvin, häst =)
Men jag lever för min familj och skulle aldrig lämna dem.
Lycka till ni alla med djur.

#4 Jag måste flytta nästa år (eller måste och måste, men för att gå något av de gymnasium jag vill gå på så måste jag flytta) och vet inte riktigt hur jag ska göra. Vet inte hur det är på det ena gymnasiumet, men på ett av de jag ska söka till så får man ta med sig djur :) Så skönt!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#7 ska också "flytta" Men det är till ett djurgymnasium (svarlöv) så det blir bra :) , man får ha så många djur man kan ha på rummet + som man har tid med.
Dock blir det nog så att hundern + några råttor + 2-3 kaniner får följa med :) Så att det blir ett gäng kaniner som får bo hemma på skoldagarna :(
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com