Slut på hö, ersätta?
All hö här hemma är slut, och jag kan inte åka iväg och hämta nytt idag, vet inte när. Undrar hur jag kan ersätta höet?
Jag har halm, och de har alla i buren, de får pellets på kvällen.
Putt.
www.sagaskaniner.webs.com
Mvh Saga Lennskog.

Jag har samma problem jag med, finns ju inte många alternativ precis ;/
Ska hämta hö på måndag så jag får väl ge extra grönsaker, lite knäckebröd och mer pellets fram till dess ^^

kan man inte ge såhär typ gult vissnat gräs ? de borde vell va samma sak typ ? ;)

Nu är det väl ingen katastrof att dom får vara utan hö några dagar, så det funkar väl bra med annat, grönsaker och sånt tills vidare. Jag vet inte hur ni andra gör på sommaren, men jag brukar inte ge hö då utan då får dom grönfoder (gräs, maskrosblad och andra ätliga växter) i stället.
#5 Katastrof är det nog inte men kaniner ska alltid ha något att äta, om de inte äter får de problem med magen, magen måste alltid hållas igång.
För er som också har det här problemet fick jag svaret av Lollo:
Mkt grenar & hästfoder :)
Så jag ska ge grenar, som innehåller massvis med fibrer så hålls magen igång.

Men kan du inte bara åka till en vanlig matvarubutik och köpa en mindre förpackning tills på måndag då?
det skulle du ha tänkt på tidigare men ge en mindre mängd gräs om du har men ge inte för mycket grönsaker det kan hända att kaninen får diarè då. halm kan dem äta men det är inte lika gott som hö. annars kan du ju göra som demnja säger eller låna av grannen
lycka till