Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 669 ggr
Rero
0

Tips på att övertala föräldrarna.

Ja som rubriken säger jag vill ha en till kanin och har värkligen planerat allt och ja vart den ska bo Motion mat mm. Men jag måste lixom förklara det för min mamma så att hon fattar att jag kan sköta den och hur gärna jag vill.

Nån som har bra tips? på att övertala sin mamma och pappa ? :)

spiritedaway
0

Läs på ordentligt om allt om kaniner och visa att du är redo för en kanin.

Maiae
0

Visa bilder på kaninen och berätta hur den är osv.

Mvh Maia

damparu
0

ta hem massa böker visa dom att du är intresserad… sen Tjata tjata :P jag har lyckas med 2 nu ska jag få en till liten kanin till sommarn;)

// Ludde

rabbitlove
0

jag tycker att du ska läsa på och senkanske ha en kanin i lån

Zessan
0

Jag vill ha en till kanin. Om jag betalar den kaninen själv så får jag en till. Jag har tjatat och läst (läst gjorde jag innan jag fick min första).  Precis som #4 säger är det bra att låna en kanin så hon vet att du inte bara vill ha den utan kan sköta den och ger den tid. Visa henne lite bilder på vad du tänkte dig för kanin.

Det är tipsen från mig, LYCKA TILL!

[chriistina]
0

Du kan kanske fråga om det finns något du kan ansvara för hemma? Så om du sköter och tar ansvar för det så får du köpa din kanin?
Många föräldrar är rädda "barnen" ska tröttna och sen sitter de där med en kanin de måsta ta hand om. För även om det är din kanin har dina föräldrar alltid det största ansvaret för den fram till du fyllt 18.
Men jag tror det är bra att visa du har ett brinnande intresse, spara så mycket pengar du kan, gärna ett par tusen. Och sen inte tjata för mkt! Påmin dem ibland om att du vill ha en kanin men tjata inte så de blir sura.