Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 543 ggr
Skrutt
0

Längtar efter min lille Frassekille :)

Har ju varit och tittat på en Fransk vädurs hane och håller på att tänka igenom detta och jag tror nog att han skall få flytta hem till mig men nu måste jag bara checka av vad det är jag behöver innan han kommer hem.

1. Kanin säkra sladdar osv.

2. Fixa en bur som han skall få bo i första dagarna så han lär sig vara rumsren och tills katterna fått lära känna honom. Är det någon som har en bur att sälja i sthlms traken så säg till Glad Tänkte köpa begagnat.

3 Köpa hö,Toa-Lätt och pellets.

4. Ut och hämta grenar han kan gnaga på.

5. Försäkra honom typ dagen innan han kommer.

6. Mat och vattenskålar har jag.

7. Köpa/bygga ett litet hus han kan gömma sig i eller sova i.

Sen då? är det något mer? Brukar man vaccinera kaniner?

Kristall
0

Man brukar vaccinera kaniner mot kaninpest (Myxomatos) och kaningulsot (RVHD) har jag för mig.
Tror det gäller främst kaniner som kan komma i kontakt med vilda kaniner och andra främmande kaniner, som kan bära på någon smitta.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Skrutt
0

Okej så det är typ samma som för katter eller är det ovanligt att göra det?

Man hör sällan att man skall vaccinera kaninen men katter och hundar hör man jämt.

Han skall ju vara innekanin men kommer få komma ut i sele när det är fint väder, springer harar här utanför så jag antar att det är bäst att vaccinera då!

ertan94
0

Hur ser han ut den lilla frassekillen??=)

Skrutt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 3 Här är en bild när han är i uppfödarens famn Glad, öronen kommer snart börja hänga på honom.

Sen tänkte jag på namn, har eventuellt tänkt döpa honom till Milo. Men jag tar gärna emot förslag på lite ovanliga kanin namn Glad

ertan94
0

Jädra gullunge han var då=D Milo passar ju verkligen han på nåt sätt;)

Skrutt
0

# 5 ,Ja han är verkligen sööt! Tydligen busigast i kullen, jag brukar allti falla för dom busiga djuren Glad Tror det blir Milo om ingen annan har ett ännu bättre förslag.

Skrutt
0

Är det någon som har NAMNFÖRSLAG eller tips? på grejer som jag glömt i min lista?? Sen undrar jag fortfarande bör jag vaccinera kaninen? Han skall vara innekanin men kommer få komma ut på balkongen och ut i sele när det är fint väder Glad

Skrutt
0

putt

Skrutt
0

Kom igen nu, lite namntips Flört

gullenos
0

Jag har inte kastrerat min kanin. Tycker inte det behövs.

Fredrik17
0

det måste ju vara speciella grenar som de ska gnaga på annars kan de få sjukdommar, de kan äta: äppelträds grenar , tall, gran m.m

[Niike]
0

#4 Åh så söt! Milo passar perfekt tycker jag! :)
Jag tror inte du behöver vaccinera kaninen, men det bestämmer du såklart själv. Jag vaccinerar inte mina kaniner. Tycker du verkar vara bra förberedd, kommer inte på något att lägga till.

#11 Det finns många grenar man kan ge. Från fruktträd, lönn, hassel, ask, asp, rönn, björk, gran, tall mm.

Skrutt
0

# 12 Ja det får nog bli Milo, har inte fått några bättre föslag. Sambon tycker jag skall döpa honom till Turbo men de ju inte lika fint tycker jag. Nu skall jag maila uppfödaren och säga att jag bestämt mig Glad

Skrutt
0

Frässten Niike har jag fått för mig rätt att du bor i småland? Kommer själv därifrån, Mariannelund men bor nu i Sthlm. Bara nyfiken i fall du undrar varför jag undrar Glad

[Niike]
0

#13 Tycker Milo är superfint! =) Gud vad roligt, grattis!

Japp, jag bor i småland, utanför Vimmerby. Mariannelund ligger ju inte så långt härifrån ;) Varför flyttade du upp till Sthlm? *nyfiken*

Skrutt
0

# 15 Tack Glad

Va roligt att du bor nära vimmerby, där hängde jag rätt mycke när jag var 15-16. När jag var 17 träffade jag min underbara pojkvän/sambo som är från sthlm och när jag var 19 flyttade jag hit till sthlm för kärlekens skull. Nu är jag 23 och trivs bra här, vi bor dock lite utanför i Nacka så jag får fortfarande vara nära naturen. Skulle aldrig vilja bo i centrala sthlm.

Vi kanske ses nån gång när jag är nere hos mamma och pappa  i smålandTungan ute