Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 2840 ggr
Catta89
0

dubbelmanad Lejonhuvad dvv :) *fototråd*

Hej, skulle gärna vilja se lite bilder på dubbelmanade lejonhuvade dvv, eller vanliga lejonhuvade :)

Hittade ingen annan sån här tråd så tänkte starta en :)

Memliss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min lejonhuvade Nalle

Catta89
0

#1 Gud va söt han va :)

Catta89
0

*Putt*

Twinklys
0

Underbara Coco ;)

(Pssst, hon är till salu ^^)

Twinklys
0

Min sockersöta tjej Luna är ute och busar!

Twinklys
0

Luna igen :D

Twinklys
0

Eragon från min E-kull :)

Catta89
0

Guuud va sööta dom är *dregglar*

#4 Letar faktikst efter en rödögd vit fast lejonhuvad dvärgvädur då, men hon va syndigt söt, det måste jag säga ^^

Catta89
0

Nu kommer en dum fråga men men ^^

Vad är det för skilland på enkel manad och dubbelmanad?

Twinklys
0

#9 Enkelmanad har de bara långt hår runt huvudet, dubbelmanad när de har långt hår som sticker ut från sidorna av kroppen också :)

Catta89
0

#10 Okej tack, då förstår jag :)

[BonnieL]
0

Soda är lejonhuvad :)

[Wera]
0

"Leo" brun zobel white lejonhuvad dvärgvädur.

Catta89
0

*putt*

Jetaime
0

Sämst bild :P Men detta är min lilla William ^^. Lejonhuvad kanin.

KaninEmma
0

Detta är min kanin Rosa :)

Hon är lejonhuvad.

// Emma :D

Catta89
0

Dom everkligen snygga :)

aurora09
0

här är vår dubbelmanade dvv,dock är han bara bebis på bilden så det syns inte så väl,men han är lik Leo som visas i denna tråden.

Linnet
1

#9 Det stämmer inte alls att enkelmanade bara har päls runt huvudet även dom enkelmanade har s.k. kjol. Det går inte att se på en vuxen kanin om den har dubbel eller enkel man. Har läst ibland att dubbelmanade skulle ha mer man än enkelmanade men det stämmer inte heller. Jag har haft en dubbelmanad hane som har haft ganska många kullar oftast med omanade hermeliner och alla ungarna har således fått man och blivit enkelmanade lejon, men det har varit väldigt stor skillnad på hur mycket man dom fått, vissa av ungarna har haft jättemycket både man och kjol medan andra bara haft lite grann. Det går bara att se när dom är små och manen växer ut om dom är enkel eller dubbelmanade eftersom manen växer olika fort, på dubbelmanade växer man och kjol långsammare än den vanliga pälsen, på enkelmanade växer man och kjol snabbare än den vanliga pälsen. Har haft båda sorterna i samma kull och det syns väldigt tydligt. Den som fick mest man och kjol i den kullen var en enkelmanad. Sen tappar många kaniner både kjol och mycket av manen när dom blir äldre.