Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 477 ggr
Wedi
0

kan jag flytta ut kaninerna nu?

hejsan!

Mina kaniner var ute förra sommaren , sen å flyttade jag in dom i november tror jag :S och nu undrar jag om jag kan flytta ut dom igen ? men massa hö o sånt då i buren ;D

EllanA
0

Du får nog ta det försiktigt och börja med att ha ute dem en timma och sen längre och längre. men det beror förstås på hur kallt det är, här är det fortfarande minus på nätterna.

DEMNJA
0

Det beror ju på hur kallt ni har ute nu? Och framförallt hur kallt det blir på natten..

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

Kristall
0

Bäst är nog att sätta ut dem när det är ungefär lika varmt ute som inne, och att vänja dem några dagar vid att vara utomhus på dagarna.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Wedi
0

Okej , för då kan  jag ju nu ha dom ute i sin Hage hela dagen efter jag kommit hem efter skolan och sen släppa ut odm så i en vecka. Sen kan jag ju kolla vad vädret blir och så så kan jag ju sätta ut dom :)

Jo deras bur ska målas inväldigt med kalasvalt (Tror det stavas så XD). Kan man måla det nu ? eller kommer färgen frysa under kvällen om det nu skulle bli minus grader?

Sen så hade jag tänkt sätta på sånt där tak pap på den med :D vet ni nått bra sätt att sätta fast det med?

DEMNJA
0

Är det fortfarande minusgrader/risk för minusgrader ute på natten så är det för tidigt att flytta ut dem redan.

Sen får man ju tänka på att det ska vara varmt länge innan man sätter ut, inte bara en dag eller två. Vi har tex haft plusgrader nu i snart två veckor med nån minusgrad nån dag här och där. Idag är det plötsligt -20. Temperaturen kan ju svänga ganska mycket…

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

Rero
0

Pöttis :)