Smått irriterad..
Hittade den här annonsen på zoonen..
HUR FAN KAN EN MÄNNISKA FUNKA SÅ?!?!?!
lir fan skit sur när jag läser annonsen.. ÅÅÅHH!
http://www.zoonen.com/annonzparken/annonz.asp?oid=2309178
Jisses säger jag bara.. Stackars kaniner att hamna hos den människan! Hoppas någon vänlig männsika kan ta hand om dom så dom inte blir till mat..!
Själv har jag inte möjlighet just nu annars hade jag försökt ta dom på direkten 

Aj Aj Aj ;*
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
:(
// Emma :D

Men gud! Vad desperat det lät, ska hon bara sälja iväg sina kaniner till vem som helst?

Dålig stil, men lillflickan är bara 13 år. Föräldrarna borde väll ändå reagera och inte låta henne skaffa en orm. Ormar e ju mkt tråkigare än kaniner om jag säger så.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Det är inte bara orm hon är ute efter, om ni kollar på hennes personliga sida så är hon ute efter både spindlar och ödlor och pirayor och ormar..
JAg tror den ungen är SMÅTT bortskämd om hon ser djur som leksaker, för det är ju inte bara en kanin utan flera.. Sen har hon två hästar med..
JAg blir så GRYMT J***A SUR.. Hur kan hennes föräldrar tillåta det egentligen? Skaffa, tröttna, dumpa, skaffa nytt.. GAH!!

Hennes föräldrars fel på uppfostring är vad jag skulle säga! Nått måste ju ha gått fel!
/Elvira :D
:O :(((

Är det ens tillåtet att skriva sådär i en annons? Det är ju nästan som att skriva att ungarna avlivas om de inte får ett nytt hem, och det är väl inte tillåtet på zoonen? :S

:/
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Helt sjukt! Hon måste ha ngt fel om hon inte bryr sig om vem de hamnar hos el om de blir till ormmat! 
Fast det är ju tur att hon säljer dom annars blir dom väl mat åt hennes ormar om hon får några??

#12 Ja det har du rätt i… Helt sjukt läskig unge… Okej jag är okså en unge men defenitivt inte lika läskig…
Shit den tjejen kan inte tycka om djur på riktigt 
Fy fattar hon inte hur elak och oserös hon är….
Nä, tuir att jag bor långt från henne för annars hade jag nog f*n åkt å träffat henne bara för att klippa till henne.. Låter sjukt dumt jag vet, men att en männsika kan funka som hon gör… :S
Det är så j***a sjukt så det blir sorgligt..
Ja precis Catta89, jag känner som du. Hon skriver att folk får gärna skriva till henne om dom har reptiler att sälja. Hoppas ingen nappar på det och hoppas hennes kaniner kommer till någon bra människa.
http://www.zoonen.com/annonzparken/annonz.asp?oid=2339286 hittade precis hennes andra annons… fy säger jag bara..
Ja ni.. Tänk om hon kunde tänka så lång och ta billigare för sällskap istället för mat.. Eller om det är så himmla akut så kan hon ju kontakta ett omplaceringshem och skänka dom dit så dom slipper bli mat..
JAg skulle skriva till henne om jag inte visste att det skulle bli lite väl mycket över styr.. :S
Någon annan som kan skriva och be henne tänka lite på akninerna och ev skänka dom till omplaceringshem? JAg skulle bara skälla på henne och det hjälper ju ingen..
Hur kan man skaffa massa kaniner om man sen tröttnar på dem? Jag skulle själv fråga mig om jag skulle orka med massa kaniner och INTE tröttna på dem.

#17 Men ursh! En till desperat annons…, hur kan man bara komma på tanken att sälja dom som mat? En sån annons brukar inte funka… fast man vet ju aldrig. Folk brukar inte vara så pigga på desperata annonser… Bara sådär bli less fattar jag inte..?
# 20 ne precis vem vill köpa en kanin av en sån person. Hon verkar ju knappt veta hur många hon har. Står 9-10 i annonsen. Förmodligen inavel..
Ja det är ju konstigt att man skaffar 10 kaniner och sen blir så less att man kan tänka sig att sälja dom som foder till reptiler och inte nog med det, hon bara sådär byter ut kaninintresset mot reptiler så det handlar ju inte om att hon inte har tid. Hon ser nog tyvärr inte djuren som några levande individer med känslor.Visst att tappa intresset kan man göra men att då helt plötsligt kunna sälja sin gosekanin som foder utan att blinka är kallhjärtat..
För att ha ormar å sköldpaddor /ödlor å de vet ja inte) så måste man få tillstånd att ha dem djuren.. så förhoppningsvis blir hon nekad till orm å sköldpadda..
Och hoppas dem andra djuren med för hon verkar inte förstå va som innebär att ha djur..

#21 Mena! ''ungefär 9-10 kaniner'' roligt att hon kan räkna oxå… Tappar man intresset och vill sälja kan man åtminståne vara seriösare. När jag läser den här annonsen märker jag hur mycket jag älskar min lilla griniga kanin där ute i stallet… Trots att han är lite skygg ibland… <3
#22 Oj visste inte att man måste ha tillstånd till vanliga ormar och sköldpaddor, trodde bara det gällde giftormar. Ja vi får hoppas hon ej får tillstånd.
# 23 ja precis, hon måste ju förstå att man inte blir sugen på kaninköp av henne.
Tur att du älskar din lille ninis 
#24 jo ja har för mig att man måste ha tillståd till alla slags ormar nu etfer som de e för många som släpper ut dem. och har för mig att de gällde sköldpaddor med..
Sorligt..

fan asså jag, som alla andra tycker att det är FEL !!! hon skulle nog bli av med dom snabbare om hon var seriös !! tror jag iallafall..
# va bra 24. Tycker det borde finnas något sånt för alla slags djurägare. Att man var skyldig att ta en kurs i det djurslaget man skall skaffa och få nått slags diplom om man klarar det.
#26,27 håller med..
Undrar om någon har skrivit till henne på zoonen och berättat hur ansvarslös och oseriös hon är?
#28 dem börjar å bli hårdare nu när de gäller att skaffa olika slags djur.. spanien är dem bra fär där måste man ha hundkörkort innan man skaffar hund, har dem haft i flera år nu å de e bra.. men ja tror tyvärr att kaniner å marsvin kommer att vara längst ner på listan n'är de gäller att ha djurkörkort…
Blir så trött på sånna personer!
Tycker att alla som skaffar sig ett djur spelar ingen roll vilket ska gå en kurs och ta ett "körkort" Då man vet om personen har råd tid och ja allt sånt.
Det är för många som köper en liten gullig kaninunge i en djuraffär men lessnar den den blir äldre, man får tänka på att djur blir sjuka, de måste till vetrinär om de är nått, de kostar, ett djur behöver kärlek och plats!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
meen… tog just emot två avlivningshotade kaniner… varför måste det vara såhär jag blir uppriktigt sagt grymt ledsen
.
har inte ord för detta…
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
#22 stämmer inte riktigt. Man måste ha tillstånd om det är yrkesmässigt.
Sen är det olika regler från kommun till kommun har jag för mig. Så det kan finnas vissa områden där man måste skaffa tillstånd för sånna djur. Och jag skulle tro att det främst handlar om de djur som är giftiga.

Ussh… stackars kaniner.. Hur kan man bara skriva så typ som jag gillar inte min kanin mer för jag vill ha en orm . Lite skillnad om man skulle skriva en vanlig seriös annons t.e.x i sorg i mitt hjärta måste jag lämna mina älskade kaniner för jag har ej tid för dom mer typ.. Bli så arg på sånna männiksor som henne hon borde igentligen inte ha några djur !!
Är det någon som är medlem på zoonen och kan förklara för henne att man inte kan bete sig så?? JAg hade zoonen men tog bort min sida där för dels var det låg nivå på folks beteende fick typ elaka pikar av en fågelälskare som tyckte typ att alla problem som människor har beror på katten osv. Orkar inte vara på sånna forum där folk är elaka uta anledning bara för dom ogillar en djurart, däremot får man gärna säga till människor som den här kaninsäljartjejen tycker jag. iFokus känns seriösare faktiskt 
:(
#34 men hon gör egentligen inget som går emot reglerna.
Såhär säger reglerna när man lägger ut en annons:
"OBS! Tänk på att aldrig skriva att djuret hotas av avlivning om det inte blir sålt eller omplacerat. Det är emot god annonseringssed och vi tillåter inte att man försöker sälja ett djur med hot - oavsett hur god tanken är."
Hon antingen säljer dom som sällskap eller foder.
Visst jag tycker det är hemskt.. Men hon går ju egentligen inte emot reglerna. Möjligtvis att den andra annonsen bryter mot reglerna. Jag kan testa anmäla den annonsen i alla fall.
Meeee . :( vad tråkigt
Jaa, man blir irreterad ..
Så nu har de raderat den ena annonsen som jag trodde stred mot reglerna. Men den andra annonsen går ej mot reglerna.
vad är det ni irriterar er mest på egentligen? Att hon säljer djur för att skaffa nya? för att hon säljer dom även som foder?
Jag tycker hon gör fel, det gör jag. Men finns inte så mycket att göra åt saken. Hon försöker ju i alla fall sälja djuren. Det är väl bättre än att bara ta bort dom tycker jag.
Jag hoppas att de eventuella reptilerna inte får gå samma öde till mötes.
sorgligt för de stackars kaninerna. Man kan ju inte bara sälja kaninerna för att skaffa nya djur.
#39 det jag irriterar mej mest på är att hon uppebarligen ser djuren som leksaker man kan vräka bort så fort man tröttnar för att skaffa nya roligare istället.. Och det är så fel det kan bli i mina ögon.. :(
Sen irriterar jag mej på priserna hon sätter, 250 som sällskap och 100 som foder, lixom det är ingen ärlig chans för kninerna att komma till ett hem som sällskap, utan verkar va pengar som hägrar med.. OM hon brydde sej lite så kunde hon juh faktikst antlingen sälja dom billigare som sällskap eller skänka bort dom till ett omplaceringshem, men uppenbart så skiter hon ju i om dom blir mat eller inte.
#41 jo jag håller med. Hon gör inte rätt tycker jag.
Fast eftersom hon satt ett pris sådär tror jag det är väldigt få som faktiskt kommer att köpa kaninerna som foder. Hade mest troligt varit värre om hon satt ett väldigt lågt pris, då hade några garanterat blivit foder.
Fast det stod ju även billigare vid snabb affär.
men jag hoppas att föräldrarna sätter stopp för nya djur.
#42 Jo, så mycket förstår jag med, men hur hon ens kan tänka så där gör mig ledsen.. :(
Ja, det får vi verkligen hoppas!!
e de ingen som har frågat henne om varför hon ska sälja kaninerna å skaffa reptiler???.. skulle vara intressant..

Var inte ledsen, det är inte mycket man kan göra. jag tycker även synd om alla stackars kaninungar som folk säljer eller skänker bort till vem som helst för att bli av med dom efter att ha "provat på" att ta lite kullar för att deras kanin "är så söt" och liknande. såna annonser finns överallt men skulle man bry sig om alla så skulle man ju vara ledsen hela dagarna :)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
#44 well.. står ju att hon tappat intresset för kaninerna. och vill ha reptiler.
Men jag vill inte börja attackera någon. Finns ändå inget man kan göra åt saken.
Usch :s Skulle aldrig skaffa så många djur om jahg inte var säker på att mitt intresse skulle hålla under djurets livstid. Vi har en slags "policy" här hemma: Dom djuren som kommer hit stannar här under hela dess livstid. Det gäller såklart inte alla ungar som föds här.
Tar man ungar på sina djur har man även ansvaret att dom hamnar i ett bra hem.
Det finns 13-åringar som är jätteansvarsfulla och värnar om sina djur och ser dom som individer. Sen finns det dom 13-åringar som ser djur som leksaker, tröttnar man på dom är det bara sälja eller avliva så kan mamma och pappa köpa nya "leksaker" till sitt barn.
Men sen vet man aldrig vem personen som säljer är, hon kanske inte är psykikst frisk? Men då borde föräldrarna ta sitt ansvar, för djur är inga slit-och-släng-leksaker och det ska både barn och vuxna förstå.
Värd på Choklad iFokus
*dubbelskick* Förlåt 
Värd på Choklad iFokus
#48 Håller med dig! :)
#47 Håller med dej till 100 %
#47 jag skulle gissa att föräldrarna låter det bli sådär och har nog tyvärr ingen bättre syn på djur själva heller.

Länkarna fungerar ej för mig:(
Mvh Maia
#52 Spiritedaway skrev nått om att hon skulle testa anmäla annonserna så troligen har dom tagits bort, eller om tjejen i fråga tagit bort annonsen själv, det vet jag inte.
#53 det var bara den ena annonsen som bröt mot reglerna och togs bort. Den andra kanske hon har tagit bort själv, eller så har den legat ute en viss tid och tagits bort pga det.
jag känner bara såhär: och tänker på er som föder upp kaniner för t.ex. kel, utställning eller hoppning. och hur svårt det är att veta om kaninungarna kommer till rätt hem. Tänk så kommer en av dem till en sånhär person. Jag menar, köparen kan ju ljuga ihop vad som helst!
usch… stackars kaniner. även om jag inte sett annonsen så kan jag tänka mig den, det finns så många liknade.
Medarbetare på Hundar.ifokus
#54 Okej, jag vet inte, men dom verkar inte finnas kvar iaf…
Förresten, undrar om ditt nick är det från animé filmen lr annat? :)
#56 jag är totalförälskad i filmen ^^
#57 Då kan jag ju berätta att vi är två ^^
Bara älskar den, är en sån rulle som man kan ha på bara för att när man gör andra saker som sitter vid datan :)
Den är GRYMT bra :)

vad tänker hon me hon slänger bort dom som skräp typ jag har två kaniner och ska aldrig va utan dom

#59 - Tycker så oxå. Undra om hennes föräldrar fick läsa annonsen innan hon la ut den…? Jag kan bara inte släppa att hon skrev ''9-10st'', hur kan man inte veta hur många kaniner man har?!

Usch, finns annonserna kvar? Fasansfulla människa 

Skulle aldrig kunna göra så med min kaniner.
vad heter hon på zoonen? jag får bara upp en massa olika annonser när jag klickar på länken..
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Måste ju säga att det är bättre att hon säljer dom och erkänner att hon tappat intresse än att hon skulle behålla dom och att dom bara skulle få sitta i en bur resten av sitt liv.
Desvärre så ville hon skaffa nya djur, reptiler.
#63 volbeat_96_
Hon hade inte kvar de gamla annonserna. Nu söker hon reptiler istället.

#64 - Jo fast det känns som lite slöseri på kaninerna om dom ska gå som mat bara för att hon tappat intresset. Hon kan åtminstone sälja dom på ett värdigt sätt.
#65 men jag tror väldigt få köper dom som mat eftersom hon satte ändå 100 kr när de går till foder. Är det verkligen tillräckligt billigt tro för att folk vill köpa som foder?
#66 vet inte, stora ormar behöver ju inte äta så ofta som jag förstått och om dom köper från djuraffär så lär dom ju ändå kosta mer eftersom dom större ormarna behöver vuxna kaniner som föda.. Tyvärr :(
#67 jo fast jag tror det går att finna billigare föda än sådär ändå. Finns ju de som föder upp kaniner enbart för att de ska bli föda också.
Men hon skrev ju i ena annonsen att hon helst inte ville att de skulle säljas som foder.
men vad är bättre? Säljas som foder, eller leva kvar hos den där personen som inte har intresset? Lät ju inte som att hon skulle kunna ha kvar dom ändå. Så dom som inte såldes lär ju ha dödats ändå tyvärr.

asså när jag klickar på länken kommer inte själva annonsen upp! Bara typ en del på zoonen där alla säljer olika djur alla asså
#69 annonsen finns inte kvar längre.

ok
#68 JAg har ingen aninge hur det funkar med djur till föda för jag själv skulle aldrig kunna ge en orm levande föda, jag har sett möss blivit uppätna av ormar men skulle aldrig ha hjärta själv att ge orm något djur med päls överhuvudtaget.. :/
Jo, Så sant så! Men vi får hoppas att djuren ifråga har det bra nu levandes eller på andra sidan om man säger så.. 
#72 men det är väldigt få som ger levande föda. De flesta ger bara död föda då det är snällare mot bytet och säkrare för ormen.
Fast jag själv skulle nog ha väldigt svårt att klara av ens det :P Det är nog av den anledningen jag aldrig kommer att kunna skaffa orm.
Ja man får hoppas på det!
#73 Mina första möss jag skaffade kom från en familj i närheten som köpte ormar och köpte in massa möss för att föda upp till ormmat och dom gav levande möss till ormarna, men den familjen är inte riktigt kloka tyvärr.. Sen flyttade dom och fick reda på att alla deras möss hade dött ut p.g inavel för dom hade inte vett att separera hanar och honor så det vart flear generationers inavel :(
men köpte mina möss från deras första kull och andra så dom va som tur va inte inavlade men ändå, sånt är med något som nästan får en att tjuta för dom inte kan ta sitt ansvar utan ser dom bara som ett tillbehör åt ormarna så dom skiter i hur dem mår.. 
men det va där jag såg dem ge levande och frågade om det varkligen va bra men det sket dem i … :/
#74 okej. Jag tycker att det är lite elakt att göra så faktiskt, det är en väldigt stressande situation för musen. Det antar jag då. Sen kan ju faktiskt möss bitas och klösas tillbaka så man riskerar ormens hälsa också.
Usch lät inte riktigt som att de var kloka nej..
#75 Jo, det tycker jag med, men vid det tillfället (va flera år sedan) Så visste jag inte så mkt om hur man matade ormar och så utantrodde det va normalt, men hade ändå åsikten om att det är grymt mot mössen.. men då viste jag inte bättre men ifrågasatte ändå varför dom inte gav död föda.. Men men :(
Nej, tyvärr så funkar dom inte som man ska