Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 676 ggr
Minto
0

Hur vet jag om det tagit?

Har parat min hona för ca 4 dagar sedan och undrar nu om det verkligen har tagit? Det här är min första kull, så jag är väl nybörjare kan man säga. Vad jag har förstått och läst mig till så är det väldigt olika på olika honor. Har ni några tecken som ni tycker är genomgående, som visar att honan är dräktig.

När vi parade de, lyckades hanen ta sig upp på honan ett flertal ggr, men vi tyckte liskom att det gick så fort och att han inte riktigt kom åt. Dessutom verkade hanen aldrig riktigt "nöjd". Han gick på hela tiden, kan det vara tecken på att det inte blivit något?

Ha det gott!

Linnet
0

Blev det ordentliga parningar, dvs att hanen liksam ramlade av honan. En hona som är parad brukar ju efter några dagar börja stöka och krafsa väldigt mycket i buren. Men är du osäker kan du ju prova att sätta ihop dom igen.

AnimalLover
0

kaninerna ska väll vara tsm i flera veckor ?

Elina.
0

#2: Nej. Lämar man honan och hanen tillsammans så finns risken att honan tröttnar på honom, och då kan hon i värsta fall tom kastrera hanen!

Linnet
0

#2 Det räcker oftast att dom är tillsammans några timmar, man ser ju ganska snabbt om honan är villig, annars är det lika bra att sätta ihop dom en annan dag. Sen blir ju honan oftast lite småsur på hanen när dom väl har parat sig.

AnimalLover
0

när jag hade nin ungar fick han sitta med honan i typ 4 veckor XD

flikkan77
0

Med min ena hona fick hannen vara med i ca 10 minuter i två dagar. Första dagen hände inget alls och andra dagen var hon supervillig och de parade sig ca 6 gånger på dessa få minutrar. Han " kom" alla gånger, både skrek och ramlade av och hade sig. Oskyldig