Kanin som ligger på rygg! :-D
Hej allihopa!
Jag har bara några funderingar, lite duma frågor kanske… men jag ställer dem ändå… 
Tycker kaniner verkligen om att ligga på rygg? Jag har nämligen världens goaste lilla kaninhona på ca 7 månader som ligger på rygg i mitt knä! Hon ligger verkligen kvar och jag får klia henne på magen. Tycker kaniner verkligen om detta?
Sedan undrar jag om kaniner i allmänhet andas snabbt eller om detta är ett tecken på att de är nervösa. Båda mina kaniner är vana att bli burna och upptagna men andas rätt så häftigt tycker jag, både när de är i sina burar och när du tas upp. Är detta normalt?
Ha det gott!

En del kaniner brukar tycka om att ligga på rygg, medan andra absolut inte vill det, så det är olika. Ligger dom kvar så tycker dom ju om det. Jag brukar ha mina kaniner liggande på rygg när jag har dom i famnen, dom som gillar att ligga så, dom kan ligga hur länge som hels,t medan andra visar direkt att dom inte gillar det.

Ja, min hona ligger på rygg när jag har henne i famnen. Hon är helgullig! 
som redan sagt. Det är nog olika från kanin till kanin. Sen kan det gälla att vänja dom från början, vilket jag inte gjorde. Mina tycker verkligen inte om att ligga på rygg. Gizmo går med på det ett tag, men inte Luna. Det går inte:P
Jag hörde nångång nånstans (minns inte av vem) att man inte skall ha kanin på rygg eftersom den då skulle sluta andas. Antar att det är bullshit eftersom många har sina kaniner på rygg som inte dör?
#4 - Har man huvudet för långt ner, och du själv ser att det sänks automatiskt, då är det dags att lyfta upp kaninen. De har inte alltför starka nackmuskler ju. Man ska försöka hålla huvudet i en bra position, ås det är bekvämt och det inte blir svårare att andas.
Not your mom, not your milk.