dvärgvädur i närheten av malmö?
Jag letar efter en harmonisk, snäll, gosig, lugn, stabil dvärgvädur eller ev en annan ras som har de egenskaperna. Jag ska dela kaninen med min 83 åriga morfar och det är ytterst viktigt att kaninen är lugn och inte försöker springa ut ur buren när han öppnar. För min morfars del så behöver så får han mer ut av kaninen om den är gosig och gärna klappas. Kaninen ska ha en fin personlighet. Jag är väldigt kräsen så berätta om de kaniner ni erbjuder och vad de har för egenskaper, berätta även om kaniners mindre bra sidor.
Kaninen ska vara vuxen.
Det är ett plus om den är utekanin, kan gå i koppel.
(jag ska titta på en lung lejonhuvad imorgon, men den kanske bara är lung för sin ras och då är det kanske bättre med en dvärgvädur. men det vet jag inte förren jag tittat)

Putt och lycka till (:
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)

det kan gå bra med kaninunge med om det är ganska lugn av sig.
Hehe, vilka kaniner försöker inte springa ur buren när man öppnar den? Du kanske ska fundera på något annat djur.. Lycka till! 

jag tror det är beroende på vilken individ man har. Jag tycker inte de ska försöka fly ur buren de första de gör när man öppnar, en sak att de kommer fram. Jag tycket din kommentar är onödig, då jag redan har funderat över det hela.
Jag har en svart dv.v hane, 10 månader gammal. Mycket lugn och snäll. Har aldrig bitits, han föddes egentligen till utställnings/avels kanin men uppfödaren tyckte att han hade något smalt huvud, och sålde honom därför till mig till kel.. Negativa sidor: Avskyr andra han kaniner :P
Bild på honom finns på min sida
www.barabyskaniner.webs.com ….. klicka på hanar, sen är det blackjack :)
Bor i Svedala kommun, ca. 1,5 mil utanför malmö.
Är inte storleken något problem skulle jag rekommendera en fransk vädur.
Superlugn ras, dock inte så lyftvänlig eftersom den är stor och tung (5-7kg). Så jag vet ju inte om rasen passar er, ifall din morfar vill kunna lyfta kaninen och så kanske det är bättre med en mindre ras.
Men som sagt, det är en ras jag varmt rekommenderar. Blir som en liten hund men är mer självständig.
Hoppas ni hittar en fin vän. Lycka till!
Blåbärets kaniner har vuxna rexar till salu.
De ska vara som små hundar i sättet. Några var väldigt tama. T ex den vite Pulver.
http://www.freewebs.com/blabarets-kaniner/
Sidan är inte uppdaterad på ett tag, så det är nog bäst att maila.
Blåbärets finns i Trollhättan, men åker till Skåne ibland (framgick inte helt var du bodde?)

jag bor i malmö.
BlackJack såg fin ut. Jag blev nyfiken på honom..
ska in och titta på blåbärets hemsida.
Jag har rexar och dom är inte stillasittande kaniner. Dom är otroligt snabba hoppkaniner med . Då tror jag mer på vädur eller dvärgvädur. Mina rexar är ego och vilda. Man kanske kan jämföra med siameskatter i förhållande till vanliga bondkatter.
När jag skrev tidigare menade jag inte att kaninen skulle "fly" så fort någon öppnar buren. Mest att kaniner oftast vill komma ut och leka utanför buren! Snälla ta inte illa upp! Det var med glimt i ögat! Och det är ju faktiskt praktiskt att kaninen själv går ut från sin bur när det är lek eller keldags.
Amulettens kaniner strax söder om Höör har jättemånga gosiga kaniner som behöver nya hem Både unga och vuxna. Flera av mina kaniner kommer från dom, Maria och Petra, och jag kan verkligen rekommendera dom. Alla kaniner från dom har supermysigt temperament vare sig dom är studsiga hoppkaniner eller gosebollar.
Maila dom på amulettens@hotmail.com. Där kan du säkert hitta en lugn och stabil vän till dig och din morfar
Tror det är du som mailat mig:)
Saffe bor ju utomhus och älskar att gå fritt eller i sele. Han gillar att kela då jag hållt på med honom sedan han var 10 veckor gammal. Han brukar komma när man kallar på honom. När vi testat att hoppa så tar han i så han nästan spricker och flyger ganska bra över hindert och han ser ut som en flygande köttbulle^^.
Han har hittat på en del hyss som man bara kans skatta åt, t.ex rymt ifrån buren och sedan hoppat upp på fodertunnan och ramlat ner i maten där han suttit hela natten och smaskat i sig av det goda.
Jag tycker att hemmet är viktigare än priset. Har kollat på din hemsida om gerbiler och tror att de har det jätte bra hos dig, vilket Saffe också skulle fått om han flyttade dit:)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

#3 Min kanin springer inte ut när man öppnar buren :P
/Elvira :D
#11 mina hona spretar emot och vill hellre vara i buren än att komma ut:P Tänk så skulle någon nypa henne i örat eller något? då är det bättre att stanna i buren för där är det tryggt;)
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

Jag har en svart hermelin hona på 2 år som jag ska omplacera. Fick henne i sommras pga misskötsel i förra hemmet. Läs mer om henne på www.windsors.weebly.com Hon heter Shantie
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com

#10 safir verkar en väldigt liten trevlig krabat. Men idag tingade jag en vit dvärgvädurs hane, som är 1,5år.
Det ska bli jätte roligt att få bli kaninägare. Har ju mest gerbiler p.g.a uppfödning, men de är ju himla trevliga djur, har 12 ungar just nu här hemma och de piper så ynkligt och låter som små fågelungar.
Nu är jag på burjakt. han är utekanin:) Jag har en tillfällig bur men vill ha en stor tvåvåningsbur. Någon som vet en bra nätbutik eller dylikt?