Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 903 ggr
skogsturken
0

Jätte kanin + Hermelin = Sant?

Jo heh. Skulle man kunna ha en tysk jättescheck som kompis till min lilla Hermelin kille?!

Blir osäker på grund av den enorma storleksskillnaden mellan dem. 

Tacksam för svar! ^^

TereseE
0

Det kan fungera, men inget jag skulle rekommendera. Det är bättre om de är jämnstora och om det är en storleksskillnad att honan är mindre än hanen. Honan är den som kan bli sur och en spark från en jätte är inte att leka med.

Det kan också hända olyckor av misstag som kan skada en liten hermelin svårt.

Veero
0

Som #1 skrev + att dom äter inte samma mängd.

hjartelyckanskaniner
0

som #1 förklarar. Tänk även på hur stor buren ska vara! hermelinen kan ju inte hoppa upp på en sitthylla som är så hög för att jätten behöver den höjden, den kan trilla och slå sig regält.

Hermelinen kommer bli överviktig för den kan sno mat ifrån jätten.

Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/

ciss
0

Ha dem i olika burar istället :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

spiritedaway
0

jag skulle aldrig våga låta en jätte och hermelin dela bur. Alldeles för stor storleksskillnad.

skogsturken
0

Hejsan allihopa, tack för svaren! Planen är isåfall att de ska gå lösa tillsammans.

En fundering bara eftersom jag länge velat ha en jätte och min hermelinkille har ingen kompis :( Men det låter inte som om ni tycker det är en bra kombo heller.

Kankse får fundera på en liten hermelinflicka till honom istället.. hm…

I dagsläget får hermelinkillen bara titta på de andra kaninerna jag har eftersom de bråkar när jag släpper ihop dem. Lite tråkigt för honom kanske?

Sashhi
0

Det gör ju inget om honan är aningen större, men jättestorlek kan bli problem.

Not your mom, not your milk.

Toaden
0

kan ju fungera, men det är nog för stor storleksskillnad :) en liten söt flicka kanske vore roligare för honom ^^