Dricker jättemycket vatten. Sjuk?
Min dvv-hona på ca 1½ år dricker jättemycket vatten. Ibland undrar jag om hon bara dricker vatten för att hon har tråkigt. Hon får komma ut å röra på sig men hon dricker ändå jättemycket vatten. Hon har en stor flaska - 1,1 liter, och vissa dagar kan hon dricka upp nästan hela flaskan. De andra som har halvlitersflaskor dricker knappt halva på en dag.
Hon får ju samma foder som alla andra och hon verkar inte sjuk på något sätt. Hon har ingen mineralsten heller så hon kan ju inte få i sig för mycket salt? Hon har druckit såhär mycket ganska länge och nu börjar jag bli lite orolig.
Ger henne (och de andra) carrier+lottie, hö och grönsaker, typ morot,gurka, sallad osv. Vet att jag har hört något om kaniner som dricker mycket men nu kan jag inte komma ihåg det? :S Är hon sjuk?
Kan vara så att hon är sjuk, men kan också vara så att hon äter mer hö än dina andra och därför dricker mer?
Har sett trådar på kanin-net om just det här…

#1 Ja alltså jag vet inte riktigt.. Hon är ett riktigt matvrak och om hon skulle ha mat 24-7 så skulle hon äta ihjäl sig.. Fast hon har ju druckit såhär mycket vatten så länge jag kan minnas..
Jag vet inte vad det kan vara, men en som jag känner sa att en kanin (här på iFokus) brukar dricka upp fyra stora flaksor om dagen, som är helt frisk.

#3 Oj, det var en hel del :O Hon ser ju inte ut att vara trött eller liknande.. Tror att hon fick för lite mat som liten och att det är därför som hon hetsar så mycket..