Hermelin till kaninhoppning !
**Tjohejj =)
**Ska köpa kanin nu och har letat runt på olika tillsalu annonser och fastnat för en. Kaninen är en hermelin och jag skulle gärna vilja hålla på med Kaninhoppning så fråga lyder, Kan Hermeliner kaninhoppa ?
Kan inte så mycket om kaniner men när jag har sett kaniner hopptävla/träna har jag mest sett dvärgvädurar.
Hoppas ni kan hjälpa mig :]
Klart att hermeliner kan hoppa! De är snabba och smidiga små krabater. :) Nackdelen är väl att de är små och kan få svårt för de större hindren.
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Okej :)

Helt klart alla kaniner kan hoppa :P
Jag har faktis en hermelinkanin, hon tävlar i lätt =D<3
Alla kaniner kan hoppa, bara dom vill :)
Såklart hermeliner kan hoppa ^^ Jag känner en som hoppar medelsvår :P

Jag skulle ju dock personligen inte rekomendera Hermeliner, inte rastypiska iallafall. Om jag skulle varigt du och vill satsa på kanin hoppning seriöst skulle jag köpt en blandras med hoppföräldrar.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
Som dom andra säger kan hermeliner hoppa! Men jag tycker dom är svårare att lära, träna för de är oftast envisare :P men inte alla såklart ^^ det är iaf. vad jag tycker!
som alla andra säger, klart dom kan hoppa. Har sett flera fina, Men om du vill satsa på Kaninhoppning tycker jag du ska köpa en hoppkorsning med väl meriterade föräldrar ist. 
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
ja hermeliner kan hoppa bra !!!! men alla raser kan hoppa bra!! bara om man lär dom när är små Jag har lejonhuvade,hermelin och en korsning dvärgdur,lejonhuvade,hermelin
mina är korsningar mina kan hoppa till 30-40 cm
högre om dom vill en kanin hane jag hade han kunde hoppa till 40-50-47cm
#10 att man lär dom lär dom är små gör igentligen ingen märkbar skillnad. Det brukar vara lättare att lära dom men dom brukar inte bli duktigare för det.
Allt hänger egentligen på viljan, vet en kanin som är liten, rund och verkligen inte ser ut att kunna hoppa lätt ens, han hoppar elit.
sen så behöver du inte fem utropstecken, det räcker med ett
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Klart hermeliner kan funka till hoppning. Hade själv en som gick bort nyligen som kunde hoppa MSV banor om han bara ville. Han var klassad MSV i rak.
Så ska du framförallt ha kaninen till sällskap men även hoppa för skoj skull ibland så funkar Vilken ras? du än väljer. Om de sen blir bra hoppare har mycket med träningen och individens egen vilja att göra :)

Klart att man kan ha Hermeliner till hoppning! Och det dr med att dom är svåra att träna så stämmer inte!! Min hermelin var hur lätt som helt att träna. Redan första gåmngen hoppade hon allt som kom i hennes väg!! Men det är klart att det skiljer från kanin till kanin. :D
hermeliner kan lära sig att hoppa dom bi1r bra hoppkanin bara om man lär kaninen de
man måste ha tålamod är det som gäller!!!!

Jag såg en gång en hermelin på Youtube som hoppade höjd, vet inte ritkigt höjden men det var riktigt högt (;
/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)
Herre gud vad okuning du är! XD
Alla kaniner kan ju hoppa! Det ligger i deras natur att hoppa över stenar och sådant.! Men sedan är det inte alla som vill hoppa över hinder med selar och koppel på. Det har ingen betydelse Vilken ras? det är. bara hur kaninens persolighet, hur trygg den är och vem som hoppar med den! Kom i håg att hoppningen ALLTID ska vara kul! och aldrig någon som tvingar kaninen!