varit hos uppfödare....illa berörd.
säger givetvis inget namn på denna människa.men blev illa berörd,det fanns ca 100 kaniner varav ca 70fack,med pyttesmå mått.Alla hade det jätteskitigt i sina burar,mer bajs än rent strö.skulle titta på kaninungar som är lev.klara om ca en månad.Tyckte bara synd om alla djuren…
Du kan väl anmäla sådant, för reglerna kring burars storlek och sådant gäller väl även uppfödare?
ja denna person följde då inga regler,dragiga skitiga burar,med alldeles för små mått.en kanin bodde t-om i en innebur som stod ute på marken med en filt över som s.k skydd.

Ring komunen hon tillhör och be att bli kopplad till någon djurskyddsinspektör.
Låter inte alls bra. 
Marsvin 4-ever
.
ja nå´t får jag göra,kändes inget bra alls.
#1: Japp, reglerna gäller för uppfödare också.
Säger som de andra - anmäl!
Håller med.. Anmäl :/ låter inte direkt som att kaninerna har det bra.

Anmäl
/Elvira :D
hoppas du gör det rätta genom att anmäla
Tycker du ska anmäla!
Min mamma hotar med att anmäla mig om jag inte skulle städat på över en vecka, särskillt när mina kaniner skitar ner så pass illa..
En hona som är dräkig/fåt ungar sköter jag om extra noga för att hon inte ska döda ungarna eller må dåligt, det tycker jag är viktigt.
Om hon har hermeliner så klarar de av lite mindre burar är dvv, men de ska ju kunna göra glädjeskutt m.m i buren och inte bara sitta upp, hoppa ett steg och ligga ner för det är alldeless för liten yta!
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Anmäl, det är synd om djuren :O
Anmäl
// Emma :D
Anmäl absolut, sånt måste bort!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Anmäl direkt. Det finns ingen ursäkt för sånt.

Anmäl, du gör säkert även uppfödaren en tjänst!
H*n får sig en tankeställare och kanske inser att h*n inte har förmågan att klara av så många djur som h*n har, eller inte klarar av arbetet som uppfödare!
En uppfödare har mer än 100 kr och jätte små burar till frsnska vädurar och ännu mindre till hermelinerna och där ska dom föda ungarna i >.< och jätte skitiga burar.
Tycker du ska ta och anmäla! Kan du göra anonymt.
eller iaf inte där jag bor (bor i södra skåne)
min granne blev anmäld för att hon aldrig tar ut sin schäfer/rottis hund i koppel utan bara låter honom springa runt i hennes leriga lilla trädgård. det kom nån inspektör och gav henne en varning, hon va tvungen att visa att hunden får gå ut samt storstäda trädgården och hade det inte blivit någon förändring efter två veckor (då de skulle komma tillbaks) så skulle hon inte få ha kvar honom. MEN de kom aldrig tillbaka….
så de bryr sig inte så mycket, det e min erfarenhet iaf…..vet fler såna exempel….vilket ju e himla synd då det e djuren som drabbas hårdast.
själv e jag nog också påväg att bli anmäld av en granne men av en annan orsak, och då e jag faktiskt liite glad för att de oftast inte bryr sig, men det e klart, pratat vi om vanvård, små och smutsiga utrymmen mm. så e det HEMSKT att de inte gör nånting åt saken!!
så försök iaf att anmäla men görs det inget åt saken så försök ta upp det med personen ifråga och berätta hur de borde ha det istället.
#16 tyvärr kan det krävas mer än en anmälning för att nåt ska hända.
Även om det inte är säkert att anmälningen följs upp av myndigheterna tycker jag det är viktigt att anmäla när man märker den här typen av missförhållanden.
Precis som #14 säger så kan det göra att uppfödaren får sig en tankeställare och ser över sin verksamhet. De flesta människor vill trots allt sina djur väl men saknar kanske kunskap/självdistans/något annat.