Hon bet honom i örat!
I dag så träffade jag och min kanin en kompis och hennes kanin. Dom var jätte snälla mot varandra, men sen helt plötsligt så hoppade hon upp på hans rygg och typ "juckade" och sen så bet hon honom i örat jättehårt så han skrek, men det började inte blöda i allafall, jag försökte ta bort henne men hon bet sig fasst så jag släppte henne för att hon inte skulle bita hårdare. När jag släppte henne tappade hon taget om örat typ, så då tog jag bort henne från honom snabbt. Men sen så satt dom där bredvid varandra jättesnälla, och sen hoppade hon på honom igen och juckade, och så bet hon honom i nacken, fasst inte lika hårt så jag tog bort henne snabbt.
Jag undrar bara varför hon jorde så och om det r normalt?
Snälla hjälp jag är väldigt förvirrad!
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Tror allt det hon gjorde handlar om dominans..
Men jag tycker inte det är smart att bara låta dom träffa varandra för skojs skull.. kaniner som inte gillar varandra kan göra illa sig väldigt allvarligt.
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Att dom biter tag i nacken löst när de parar sig är vanligt, det gör hanar så att honan inte ska sticka iväg typ, vad jag fått lära mig.
Om jag var du skulle jag inte släppt ihop dom :)
Är ni säkra på att det var en hona, det är inte en hane då?
#1&2 dom brukar träffas typ varannan dag och det har aldrig hänt förut. Men tack för svaren.
#3 Japp jag är säker! :) Jag va osäker förut men nu har jag kollat upp det med en uppfödare! :)
Kram Johanna
#4 Om jag får fråga, vrf låter ni dom träffas om de inte ska paras? Det kan bli ungar, man vet ju aldrig och det är bara helt onödigt (enligt mig) att låta dom träffas utan direkt anledning ;)

#5 holler med dig. Kaniner är inte beroende utav varandra. Dock kan jag förstå att det kan vara trevligt för er att träffas.
20 årig djurgalen moder*
Www.windsoropalm.weebly.com
#5-6 Han är kastrerad, och dom har fått träffas sen dom var små.
Kram Johanna
Vi brukar hoppträna dom tillsammans, alltså två banor fasst bredvid varandra, och då brukar dom få träffas, sen träffas dom annars oxå för dom är jättesnälla mot varandra i vanliga fall. Men vi kanske ändå ska sluta träffas för dom ska flytta, men iaf jag undrar bara varför det hände så plötsligt!? Jag antar att det kan vara dominans det handlar om, men det är konstigt för han är ju kille, och två månade äldre än henne. Jaja, dom får väl sluta träffas då, jag vill ju inte direkt att nån av dom ska skada sig! Tack för alla era svar, men om de är någon som vet vad det beror på så är era svar mer än välkomna!
Kram Johanna