Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 492 ggr
MajaaR
0

Jag har bestämt mig :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill börja med Kaninhoppning :). Mina kaniner fyller snart ett år och det är två lejonhuvade. Jag har hopptränat lite med dom och dom har hoppat 35 resp. 45 cm. Så nu till mina frågor. Kan jag börja tävla i Kaninhoppning? Måste man vara medlem i skhrf för att få tävla? Hur låga är hinderna i den lägsta klassen? Hur "hittar man" alla tävlingar? Jag är 13 år, spelar det något roll hur gammal man är?

Tacksam för svar!

gullenos
0

Man får vara hur gammal eller hur ung man vill. Om du vill hoppa så ska du börja i en klubb nära dig så hjälper dom dej :)

MajaaR
0

Ok, hur får man kontakt med klubben då? Har dom någon hemsida? Skrattande

Husberg
0

att bli medlem kostar också en summa, minsta klassen är 30cm och kallas för rak lätt det finns även en klass som är för medlemmar som alldrig tävlat förut rak lätt ny som också är 30cm jag tävlar min kanin i hoppning och är medlem i stockholmskaninhoppares riksförbund där arrangerar dom flera tävlingar i månaden.

lycka till;)

monica551
0

Hejsan.

Vad kul att du ska börja hoppa med dina kaniner.

På den här sidan hittar du länk dels till Sörmalnds kaninhoppare och dels till KAF: hoppare.
http://www.sormlandskaf.se/hoppning.html

Lycka till!

Vemsan
0

skhrf's hemsida under förbund>anslutna klubbar kan du se om du hittar en klubb nära dej, där finns även länk till klubbens hemsida :)

Hälsningar Vemsan

MajaaR
0

okej tack alla, men på klubbens hemsida, står där när alla tävlingar är och sånt :)?

Husberg
0

ja det står det:) t.ex

20/3 rådsparken :)

Borefur
0

kan inte så mkt om Kaninhoppning men ville bara säga lycka till Skrattande

Veero
0

Lycka till :D