Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1951 ggr
TereseE
0

Sorgliga nyheter

Känns jättejobbigt just nu, men vill ändå berätta…

Jag har ju min kära franska vädur Texas som är blind sedan han var 4 månader. Det är en ärftlig ögonsjukdom och jag har hela tiden sagt att han stannar så länge han inte mår dåligt av det. Han har lärt sig att hitta här hemma där han är helt frigående och han har haft det jättebra på alla sätt och vis.

Men nu har han börjat få svåra infektioner i ögonen. Jag har tagit det svåra beslutet att låta honom få somna in. Har inte beställt tid ännu, men kommer göra det inom kort. Det kommer bli så otroligt tomt här hemma utan min underbara mysfrasse, men det känns ändå som rätt beslut att ta.

Det här är baksidan med att ha djur, det svåraste och värsta av allt.

Min lilla fina gubbe, älskar honom så mycket!

Tappsveden
0

Sänder lite kramar till dig! Fast det är jobbigt gör du det för hans bästa och det är han nog glad för ändå…

[Stampelina]
0

Ledsen för er skull, beklagar verkligen…Gråter

[BonnieL]
0

Vad tråkigt! Gråter

Trasdockaa
0

Så otroligt sorgligt säger jag till dig även här :(

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Salladshataren
0

Beklagar så mycket Gråter

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Kristall
0

Åh vad synd! Gråter

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

TereseE
0

Tack till er alla! Tror att den värsta tiden är just nu när jag fortfarande har honom här men vet att han kommer försvinna…

mingopingo
0

Men fy va hemskt :( Men han har ju haft det underbart hos dig!

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

gizz
0

ger dej en styrke kram..du vet att du gör rätt och då är det ändå en liten lättnad att veta att han inte har ont och besvär…kramar i massor!

Jetaime
0

Usch vad jobbigt :( det är svårt att ta sånna beslut…
Han har säkert haft det så bra han bara har kunnat hemma hos dig, du får tänka på det. Du har gjort allt du har kunnat för honom..<3

TereseE
0

Tack för att ni är så förstående! Trodde ju att jag skulle förlora honom direkt när han visade de första symptomen i höstas (innan jag visste vad det var), men sedan har ju allt gått så himla bra och jag har liksom intalat mig själv att han bara är blind och inte sjuk alls. Att vi kommer få många fina år tillsammans…

Men nu mår han inte alls bra längre och ser hemsk ut stackaren. Jag vet att det är rätt beslut att ta, även fast det känns så otroligt sorgligt och orättvist.

Tack för alla tröstkramar, dom värmer.

Jetaime
0

#11 usch jag lider verkligen med dig.. fick också ta ett sånt här grymt bestlut i höstas…

Zvintos
0

Förstår att det känns hemskt och det är lite lätt att ta ett sådant beslut.

tantnett
0

Så oerhört sorgligt. Men han har haft ett fint värdigt liv hos dig och han får ett värdigt slut.

Men vad ledsamt.

Blev lite fundersam? Jag har nog missat att du bytt användarnamn. Hette du Teejos från början? Har du inte Texas bror också samt en dvärgkanin?

Jag har helt fått för mig att Agenten samt fd Teejos är två olika personer, men det förklarar ju att jag inte läst något på länge från fd Teejos "du" hade även ett annat användarnamn emellan. samt att jag tyckt att det var "otroligt" att två frassar med samma namn är båda blinda.

Tröstkramar till er från mig och Flippen.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[Niike]
0

Åh nej, inte Texas! Så otroligt tråkigt :(
Men han har nog haft det så bra en blind kanin kan ha det hemma hos dig, ett kanonliv!

Beklagar verkligen!

*kramar*

alskadeida
0

Beklagar.

Men han kommer att få det bra där han hamnar.

Ni har haft många dagar med kärlek tillsammans och han måste nu gå vidare.

Men ni kommer för evigt ha ett band tillsammans och ingen kan ta det ifrån er.

Lycka till med hur du än gör.

Kanske finns det ngt du kan göra för detta?

TereseE
0

#14 Jag blev jätteallergisk efter att jag fick min lilla dotter Emma så jag blev tvungen att omplacera våra huskatter och resten av kaninfamiljen, men hade inte hjärta att omplacera Texas eftersom han är blind.

#16 Vi har varit till veterinären med honom och han har gått på starka mediciner av och till, men nu känns det inte värdigt för honom längre.

MarHai
0

Så hemskt, beklagar verkligen :(

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Baralisah
0

Massor, massor med tröstkramar till dig!
Förstår att det är jätte jobbigt för dig! Gråter

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

Tarja
0

Verkligen jättetråkigt Tessan :(
Men, han har haft en trevlig och fin tid hos er så länge han bodde hos er, och ni gör det bästa för honom <3

Beklagar sorgen :(

annaforsgren
0

Jättetråkigt att höra :'(, beklagar verkligen!

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

TereseE
0

Tack tack alla fina människor härinne!

Min man blev faktiskt arg på mig när jag sa att det nog är dags för Texas att somna in nu. Texas är verkligen hela familjens kelgris och är så otroligt snäll, lugn och mysig. Världens underbaraste helt enkelt.

Känns jobbigt att först övertyga mig själv att det här är rätt beslut och sedan berätta för alla andra. Jag vet ju att det är rätt, men inte alls lätt…

spiritedaway
0

Va tråkigt :( Den där delen med djur blir nog aldrig lättare.

Beklagar verkligen!

[Niike]
0

#22 Åh :( Vad tycker din man att ni ska göra då?

tantnett
0

#22 Jag förstår din mans reaktion, det blir ju en chock när man står inför fakta att förlora en kär familjemedlem.

Man vill inte ta in det så man reagerar lätt med ilska  och förtvivlan.

[Wera]
0

Åh nej så tråkigt Gråter Har ju hört så mkt om fina Texas, han verkar så go! Hemskt ju.

Jojsan
0

Nej, beklagar verkligen :( Måste vara ett väldigt svårt beslut att ta :(

Qepta
0

Jag beklagar :(

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

kaningodis
0

Nej, vad tråkigt =(

Håller med dig att det är nackdelen med att ha djur…det är sjukt jobbigt men det är mycket starkt att ta ett sådant beslut som du har gjort!

Kastanjegårdens Kaniner

PrinzeZz
0

nej gud så tråkigt Förvånad inte Texas…

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

blitzen
0

Vad tråkigt

Det är hemskt när dessa beslut ska tas.

Beklagar verkligen.

RosaGosa
0

Gud så tråkigt… lilla fina texas! Du har verkligen kämpat och Texas är nog glad över att ha fått en så fin matte som du!

Ett starkt och klokt beslut trots att det måste kännas otroligt jobbigt.

en stor styrkekram till dig o familjen!

TereseE
0

#32 Tack! Du fick ju ta bort din första rexkille Caztor, skulle du vilja berätta lite om hur det gick till i min tråd "Avliva hos veterinär" så vore det jättesnällt. Känns bättre om man vet precis hur det kommer gå till och så.

Tack alla snälla!

TereseE
0

Nu har den sorgliga dagen kommit, vi kommer förlora en älskad familjemedlem, en helt underbar mysfrasse. Jag gråter floder och mår så dåligt…

Men jag vet att han slipper lida, känns bara så otroligt hemskt ich orättvist. Stora älskade Texas!

[Stampelina]
0

Oj vad jag lider med Er! Kommer tänka på Er hela dagen…

Skickar tusen varma kramar med massor av tröst i.

Sashhi
0

Nej, fy! Den coola kaninen som alla på KIF älskade! Men man ska ju ändå vara glad över tiden med honom, du fick iallafall ha honom mer än vad du trodde. :)

Not your mom, not your milk.

AnimalLover
0

Usch så hemskt!Gråter Men ibland måste man sluta tänka på sig själv och göra det som är det bästa för djuret :( även fasst det kan kännas välldigt svårt! Men ngt vi alla vet är att han hade det superbra hos dig!

Jag sänder en massa tröstkramar!

[BonnieL]
0

Det är så tråkigt :(

Baralisah
0

En kanin som honom kan aldrig få det bättre än vad lilla, underbara, sötaste Texas har fått.
Han har fått en underbar matte med fylld av kärlek!
Massor med tröstkramar till dig!

KaninEmma
0

Vad sorgligt :'(

// Emma :D

lomsen
0

R.I.P Texas!Gråter

[GlittriGris]
0

:(

Veero
0

R.I.P Texas! <3 :'(

Hamstern96
0

Så tråkigt för dig =/. Jag vet hur jobbigt det är när någon man älskar går bort, men han får det säkert bra i himlen :)

MarHai
0

RIP :(

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

MH1994
0

Gråter

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

TereseE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack alla som tänker på Texas idag, nu finns han inte mer. Men han kommer alltid finnas i mina minnen. Det är så tomt utan honom här hemma. RIP Texas, jag kommer aldrig glömma dig världens underbaraste finaste mysfrasse. Det gör så ont. Sitter här och gråter igen…

Jojsan
0

Nej, fy så hemskt :'( Beklagar verkligen..

[Niike]
0

Åh, vet precis hur det känns :( Så jäkla hemskt.. Det blir ett stort tomt hål i hjärtat när en frasse skuttat vidare, de betyder verkligen något speciellt.. Lider med dig!

Stor kram till dig och familjen Tessan! RIP Texas <3

emms
0

RIP <3!

Emma

spiritedaway
0

Beklagar sorgen :(

[BonnieL]
0

R.I.P :(

Jussse
0

Rip :(

[Stampelina]
0

Ja fy bubblan… Tycker så fruktansvärt synd om Er.

Det gör så in i he---te ont, men med tiden "suddas" smärtan ut lite och sen kan Du minnas honom med värme. Du vet i alla fall att Du gjorde rätt mot honom.

Massor med kramar till Er.

[Caaassie]
0

Näe, måste kännas jättejobbigt för dig! :(
Det är otroligt starkt av dig att ta ett sådant endå svårt beslut!
*Tröstkram!*

Baralisah
0

RIP lille vän! Rynkar på näsan

tantnett
0

RIP rare Txas. Du har nu skuttat över till dom evigt gröna ängarna.

Mina tankar finns hos dig Tessan i din svåra stund.

gullenos
0

rip, stackars er <3

Tappsveden
0

Många kramar!!!

Sov gott Texas!

flisan93
0

Beklagar:'( Tröstkramar<3

TereseE
0

Alla tröstkramar värmer, men det känns verkligen att det saknas närmare 7 kg mysfrasse här. Gick upp i morse och in i köket där han inte finns längre, ingen Texas som ska dela på frukostgröten med oss. Brukar alltid göra lite extra och sedan käkar vi frukost allihopa… Katten saknar också sin kompis, han gick och ropade efter honom igår.

Att en "liten" kanin kan lämna ett så stort tomrum i hjärtat och han hann inte ens bli 1 år finaste gubben.

Tänkte att jag skulle vilja ha en ny kanin (rex) efter Texas, men nu vet jag inte. Ingen kan ta hans plats.

[Stampelina]
0

Nej, låt det här sjunka in först och smällt allt. Sen när allt lättar kan du ju börja fundera på om du vill ha en ny kanin eller inte. Förstår att allt känns så tungt just nu och det måste ju få göra ont ett tag.

Tycker så synd om er.

Massor med kramar.

moonsi
0

ååå fy så tråkit.

lilla texas vila i frid

teddykaniner
0

Så tråkigt..;`(.

Beklagar <´3.

Tröstkramar..

Med vänlig hälsning,
Jenny

MysanMinGodis
0

RIP Gråter <3

Yuki
0

Aw.

Måste vara riktigt svårt, men du klarar dig, ska du se.

Det är inte fel att sörja.

Tänk att han har haft det jättebra hos dig så länge det varade och att han nu skuttar där uppe i himlen med andra kaniner och är glad och skänker dig sin tanke.

tantnett
0

Aldrig att någon kan ta Texas plats i era hjärtan. Men däremot att om du skulle känna för en Rex med tiden så tycker jag du gör helt rätt.

Du har så oändligt mycket att ge en kanin. Så lyckliga den kaninen som hamnar hos er. Ni kommer att älska den för den den är, lika mycket som ni älskar Texas för den han var.

TereseE
0

#67 Det tror jag också… Men det ska vara en väldigt speciell kanin som ska kunna ta hans plats som goskanin i våran familj.

Börjar faktiskt kännas lite ljusare redan, kändes egentligen värre innan. Nu är det gjort och jag vet att han slipper ha ont. Men det är så tomt utan honom!

Skrutt
0

En stor kram till dig agenten! Aldrig lätt att missta en familjemedlem.

memmis
0

vad tråkigt,  Gråter

Tossan
0

R.I.P  TEXAS

Usch ja,,det är alltid värst innan

Sen tänk på det om du vill skaffa en ny,,du ersätter inte ,utan tar bara hand om en ny liten ängel som du kan ha kul med och slösa lite kärlek på

Du vet ,,hjärtat har plats för många att älska

Kramar

botakt
0

nej. Vad tråkigt!Gråter

TereseE
0

Tack så mycket, det är verkligen jättetomt utan min Texas och jag saknar honom jättemycket!

#71 Jag har en ny kanin nu, som inte alls är det minsta lik Texas -en belgisk jättebebis. Hon är jättesöt och helt underbar och jag är så glad över att jag har henne att skämma bort nu.

Känns riktigt bra att det är en annan ras, färg och kön just för att hon är en helt egen individ som inte på något sätt ersätter Texas utan är supermysig på sitt eget sätt.

Maiae
0

RIP texas<3 *tröstkram*

Vad bra att du har en ny kanin som du är nöjd med, hoppas att du får det bra med henne, kanske en bild i ett annat inlägg, om du inte redan har det XD

Mvh Maia

elasive
0

Vad tråkigt…

Sänder tröstkramar till er <3

TereseE
0

Finns en massa bilder på Texas efterföljare Freja i tråden Jätte-kul för er som vill se. Tack för alla snälla fina kommentarer. RIP älskade Texas.