Längtar till sommaren!!
Jag ÄLSKAR sommaren, gör inte ni man kan vara ute med kainerna vid havet upp till landstället tex, ja asså på den här tråden ska man skriva sina sommarminnen elr vad man brukar göra med sina kaniner på sommaren:) skriv på !:)
Dom får komma ut i gården och vi brukar ofta vara ute och bygga och laga saker och då kanske en kanin skuttar lös. Ut och går och hoppar och bara myser ute i solen med kaninerna. älskar att se kaninerna lyckliga i sina gårdar och äter färskt, grönt gräs <3
Jag borstar dom utomhus, låter dom få skutta lösa när jag är ute och gör annat, rengör alla burar ordentligt, dom får färska goda grenar och löv, gräs, alla kaniner är alltid ute, rengör och tömmer ut hela hundgården från jord och bajs, slänger in nytt halm över hela gården! Brukar varje sommar renovera och göra burarna fräschare! Jätte kul men lite jobbigt men känns skönt när det är gjort.
Är ute i skogen med dom, fotar o s v.
Men i sommar ska jag flytta så kaninerna hänger ju såklart med och så kommer jag bygga och renovera där och fixa ny hudngård och massor av annat! Kommer kännas så skönt!
En del kullar också hoppas jag på!
de får skutta i Hage, vi tränar kondition och lite extra hoppning under svala/regniga/vindstilla dagar, de får följa med till stranden och till skogen, åker på hopptävlingar (falsterbo horseshow e ju sommarens höjdpunkt =D) och ja….inte mycket mer tror jag =P bara lite allmänt sådär….försöker alltid ha dom ute så mycket och länge som möjligt på sommaren.