Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 696 ggr
Rero
0

Vart får ni allt Material ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en stor fråga jag undrat länge på,

Vartifrån får ni allt erat material till kanin hinder burar med mera ? Jag bor i stockholm i Björkhagen rätt så nära globen, nån som vet nått bra ställe ?

Hindret på bilden har jag gjort i träslöjden(mitt första)

[Stampelina]
0

I kungens kurva finns ett ställe som heter zoovaruhuset och ett par hundra meter därifrån ligger SEA, de har också mycket sådana saker.

MysanMinGodis
0

jag har faktiskt ingen aning eftersom att jag inte bor där men jag känner igen SEA som #1 sa. så jag skulle gissa på det :)

[Stampelina]
0

Jag har bott i både Bagarmossen och Skarpnäck, så jag känner till Sthlm-området lite. Finns ju många bra Zooaffärer, men dessa 2 är de jag åker till då de ligger smidigt till därifrån jag bor idag.

Rero
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej :)

Min kanin Ronaldo har aldrig träffat kaniner förut förutom hans mamma,syskon och i djuraffären  men det var jätte länge sen tror du att han skulle tycka det var kul att träffa kaniner ?  eller skulle han böja bråka med dom ?

[Stampelina]
0

Nej, kaniner är inte flockdjur och har därför inget behov av sällskap.

monica551
0

Du har ju ett rätt nybuggt trävaruhus i Årsta (ligger relativt nära postterminalen och rackethallen). Där hittar du alla trävaror som du kan behöva till burar och hinder etc.

PrinzeZz
0

#4 väldigt stor risk för bråk om du försöker låta honom träffa nån annan hane, och en hona går ju inte. Sen precis som Stampelina säger, Kaniner är inte flockdjur och har inget behov av det.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Tarkie
0

#1 Men Sea ligger ju bredvid stallet där jag rider! 5 minuter ifrån mitt hus ^^ Samma sak med Zoovaruhus. Bor i Segeltorp = Kungens kurva :)

[Stampelina]
0

#8 - Jaha! Världen är liten=)

Min man brukar åka till Segeltorp till en kille för att köpa fisk och jag har varit där och handlat Ivan-transportburar hos Ivans återförsäljare som har ett litet "Ivanlager" hemma.

Så du rider där? Var det inte i det stallet den där snubben som rymde från ett fängelse gömde sig på logen för typ 4 år sedan? Jag arbetade på Hööks då i Kungens kurva och en arbetskamrat som hade häst där berättade att hennes son hittat den där rymlingen där, scary…

Men det kanske finns fler stall där omkring?

Förlåt för OT!

Tarkie
0

#9 Ja precis! Det var en man som bröt upp logan och övernattade där. Men detta har hänt flera gånger. Senaste gången var för någon vecka sedan! Fast den som sovit där var borta när dom kom.

Nej, inte i segeltorp ;) men tror att det finns i Källbrink som är nära, enliden :)

[Stampelina]
0

Ja, du ser, världen är bra liten!