Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 452 ggr
Mkarlsson
0

rädd att bli fångad...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HejHej!

2 av mina kaniner, Ior och Papaya är lite svåra att få tag på i buren.Vilket kan bli lite problematiskt eftersom att "buren" är en lekstuga…

Vanligtvis sparkar dom i golvet när dom märker att jag ska ta upp dom, sedan springer dom nåt varv i buren och sen brukar jag få tag på dom. Både är jättesnälla i själva lyftet, och att hålla i och är keliga som sjutton. Någon som har något tips? på hur jag kan få dom att lugna ner sig lite? Eller ska jag bara strunta i det eftersom att de ändå lugnar ner sig snabbt sen ?

Slänger in en bild på Papaya och mig från förra sommaren :)

Mkarlsson
0

putti :]

Solkaniner
0

Tycker dom om godis? Du kan ju sätta dig ner på golvet med lite godbitar så väntar du till de kommer fram till dig. Sen kan du lyfta upp dom :)

Mkarlsson
0

Har provat de "/  De skuttar fram lite men sen brukar dom oftast skutta bort från mig snabbt som ögat. Dom vet väl att jag endå kommer lämna kvar godiset där, bortskämda kaniner :P

[Wera]
0

Charlie var (är fortfarande lite smått) svårfångad i buren, men det var dock ändå lätt att få tag i han för buren är minimum mått på 100x50x60.
Jag satt intill bur luckan och såg på han när han åt hö (han älskar mat) och när jag sträckte in handen sniffa han på den och åt vidare, men sen när jag kom för nära och skulle klappa på kroppen (han tillät att jag klappa huvudet) sprang han undan.
Satt så någon gång ibland, inte så ofta egentligen, han blev lugnare med tiden.

Iaf. är han lättare nu att få tag på (Y) så sitt där och klappa lite på dom om dom tillåter det. Godis eller mat är ju något +.